  • Data: 2007-03-22 20:57:28
    Temat: Re: prawo pierwokupu - czyli co mam zrobić
    Od: xxxx <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Był 22 marzec 2007 roku (czwartek) gdy o godz. 21:14, wszystkim znany
    *MarcinK* napisał(a):

    > co zrobić jeżeli sprzedający działkę ma zastrzeżenie, że inna osoba ma prawo
    > pierwokupu?
    > czy mogę żądać przed podpisaniem umowy ostatecznej zrzeczenia się pierwokupu
    > przez tą osobę, czy po prostu w akcie notarialnym będzie taki wpis podpisany
    > przez tą osobę
    >
    > bo rozumiem, że kupić taką działkę bez takiego papierka to samobójstwo
    >
    > proszę pomóżcie
    > michał

    Z tego co wiem (ale moze za mało) w takim przypadku spisywana jest
    warunkowa umowa sprzedaży o ile dana osoba nie skorzysta z prawa
    pierwokupu. Po podpisaniu tego aktu (z umowa przedwstepną) ta osoba w
    określonym czasie jest zobowiazana wyrazić swoje stanowisko, czy korzytsa z
    tego prawa czy też nie. Okres ten mozna skrócić ale zreczenie sie ma
    nastapić na piśmie. Dopiero poźniej podpisywana jest zasadnicza umowa
    sprzedaży. Kszty zakupu wiec sa większe