  • Data: 2007-09-21 20:59:17
    Temat: Re: {prawo autorskie} Nazwisko autora na publikacji...
    Od: "McClusky" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Widze to tak. Jeśli autor dopuści anonimowość w umowie przeniesienia
    > bądź licencji to nie bardzo jak może się wycofać bo właściciel praw
    > majątkowych/licencjobiorca ma potwierdzenie zgody autora które jest
    > skuteczne prawnie. A jak nie ma klauzuli to nie wolno publikować
    > anonimowo.
    >
    > --
    > Marcin

    Dzięki,

    Rozumiem zatem, że zarówno opublikowanie moich tekstów pod innym nazwiskiem,
    jak i opublikowanie ich bez podania mojego nazwiska jako autora (nie
    podpisywałem zrzeczenia się prawa do podawania mojego autorstwa w
    publikacjach - więc domyślnie publikacja powinna zawierać również moje
    nazwisko), noszą znamiona przestępstwa, tak?

    Niestety nie odnalazłem dokumentów (umów) dotyczących tych tekstów. Z tego
    co sobie przypominam, to zdaje się wydawnictwo nie odesłało mi podpisanych
    przez siebie kopii (o co specjalnie nie zabiegałem, skoro zapłacili -
    sądziłem, że prawo autorskie domyślnie broni interesów autora przy braku
    umowy - nie spodziewałem się, że wydawnictwo wytnie taki numer). Wystawiałem
    natomiast fakturę VAT za usługę wykonania dzieła (jest ślad w dokumentach w
    postaci faktury i przelewu bankowego tyułem wynagrodzenia za napisanie
    tekstów). Czy zatem ja muszę udowadniać swoje autorstwo, czy wydawnictwo
    musi udowodnić, że nie jestem autorem, aby się wybronić?

    McClusky

    P.S. Ponownie proszę o rady jak p r a k t y c z n i e tę kwestię
    rozwiązać? Czy mogę żądać od wydawnictwa rekompensaty finansowej?