  • Data: 2007-09-21 07:48:30
    Temat: Re: {prawo autorskie} Nazwisko autora na publikacji...
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl> szukaj wiadomości tego autora

    W mojej firmie (produkcja oprogramowania) zakazano nam umieszczenia w programie
    nazwisk autorów. Argumentacja jest taka, że "program jest produktem firmy jako
    całości, a nie konkretnych osób". Osobiście nie robię z tego problemu, choć
    faktycznie niektórych to wkurza. Jednak w tym wypadku nie ma sensu drzeć kotów.
    Radzimy sobie w ten sposób, że "nielegalnie" umieszczamy ukryte info o autorach
    w programie.

    Mnie się to kiedyś przydało podczas rozmowy z potencjalnym pracodawcą. Na
    pytanie "czy może pan wymienić jakieś przykłady systemów, które Pan
    współtworzył"? Padła odpowiedź w rodzaju "jeśli pójdzie pan do Carefour i
    zeskanuje 16 razy pod rząd ten sam towar na sprawdzarce cen, to zobaczy pan moje
    nazwisko na wyświetlaczu".

    Podejrzewam, że problem dotyczy ogólnie produkcji oprogramowania. Patrz np.
    słynny "symulator lotu" w starszej wersji MS Excella.

    --
    Lukasz