  • Data: 2007-09-01 22:02:27
    Temat: Re: prawa rodzicielskie w konkubinacie
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Edycja wrote:
    > Witam,
    > Jestem matkę 4-miesięcznej córeczki. Żyłam z ojcem dziecka w konkubinacie
    > (nie chciał wziąć ze mną ślubu po urodzeniu dziecka) Kilka dni temu
    > wyprowadził się z domu. Zostawiając mnie powiedział, że będzie chciał zabrać
    > ze sobą dziecko. Czy ma do tego prawo? Czy oboje mamy takie sama prawa
    > rodzicielskie? (ojciec dziecka uznał je po urodzeniu - nosi jego nazwisko).
    > Czy mam prawo odmówić zabrania dziecka na weekend? - z kilku powodów boję
    > się zostawiać dziecko samo z ojcem. Bardzo proszę o odpowiedź. Boję się, że
> [...]
    Ma prawa rodzicielskie do dziecka takie same jak ty.
    Ponieważ dziecko mieszka z tobą i jest pod twoją opieką to z założenia
    bez twojej zgody nic nie może się odbyć, czyli dziecko ma wrócić o tej
    godzinie o której zostało ustalone i bez twojej zgody nie może pozostać
    na noc po za domem.
    Jeśli sami się między sobą nie dogadacie i on uzna, że ograniczasz jego
    prawo do widywania się z dzieckiem to sąd wam pomoże się dogadać.

    Teoria teorią, natomiast jesli on zatrzyma dziecko siłą, to troche może
    potrwać zanim ci się je uda zobaczyć kolejny raz.

    Radzę jednak wizytę o prawnika niech ci wyłozy jakie masz prawa i co
    powinnaś robić w przypadkach kiedy dziecko nie wraca.