  • Data: 2007-09-03 06:56:14
    Temat: Re: prawa rodzicielskie w konkubinacie
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Idiom" <i...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:029b.00000088.46db0f7f@newsgate.onet.pl...

    > A jakie to ma znaczenie w obecnej sytuacji prawnej ? Zanim przeprowadzi
    > sprawę
    > o zaprzeczenie ojcostwa (któa może się nie powieść, jeżeli ojciec
    > stwierdzi
    > zdecydowanie, że to jego dziecko, a ona nie będzie mogła podać
    > racjonalnych
    > argumentów to wykluczających) może dojść do jakichś rozwiązań, na których
    > ucierpi głównie dziecko.
    >
    > Poza tym, żeby sąd na jej wniosek zaprzeczył ojcostwu, to powinien się
    > pojawić
> [...]

    witam

    Szanowna Moniko - w przypadku gdy dziecko zostało uznane przez mężczyznę,
    który nie jest mężem matki (np. żyją w konkubinacie), to niewątpliwie nie
    jest możliwe przeprowadzenie postępowania o zaprzeczenie ojcostwa - jest to
    możliwe tylko gdy działają tzw. domniemania męża matki, że jest ojcem
    dziecka - tu odsyłam cię do art.63 i nast. kro; natomiast gdy mamy uznanie,
    to aby je "obalić" musimy wystąpić do sądu o unieważnienie uznania dziecka -
    art.80 krio i następne; wystarczy unieważnic uznanie dziecka i sprawa
    załatwiona; nie trzeba poszukiwać innego ojca dziecka; sąd może to sam
    zrobić w odrębnym postępowaniu - nazywa się ono sądowym ustaleniem
    ojcostwa - art.84 i nast. - stosuje się je gdy zaprzeczono ojcostwo męża
    matki lub unieważniono uznanie dziecka;

    pzdr