  • Data: 2007-09-02 19:31:11
    Temat: Re: prawa rodzicielskie w konkubinacie
    Od: "Idiom" <i...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > witek pisze:
    > /.../
    > >
    > ostatecznie nie musi być pewna, ze to dziecko było z nim.

    A jakie to ma znaczenie w obecnej sytuacji prawnej ? Zanim przeprowadzi sprawę
    o zaprzeczenie ojcostwa (któa może się nie powieść, jeżeli ojciec stwierdzi
    zdecydowanie, że to jego dziecko, a ona nie będzie mogła podać racjonalnych
    argumentów to wykluczających) może dojść do jakichś rozwiązań, na których
    ucierpi głównie dziecko.

    Poza tym, żeby sąd na jej wniosek zaprzeczył ojcostwu, to powinien się pojawić
    ktoś, kto przed sądem przyznałby się do ojcostwa i wyraziłby wolę uznania
    dziecka w przyszłości.

    Nasze sądy nie są zbyt chętne do wykasowywania z papierów tatusiów, choćby nie
    byli biologicznymi ojcami, jeżeli nie ma kandydata na następce.

    Jak wyjaśniła mi to pewna pani sądzia: "Dziecko powinno mieć ojca, choćby
    nieprawdziwego i choćby tylko na papierze".

    IMHO jedynym rozwiazaniem jest odłożenie na bok animozji, nerwów i urazy do
    byłego partnera i dogadanie się jak dwoje dorosłych ludzi, dla których
    najważniejsze jest dobro dziecka.

    pozdr

    Monika