  • Data: 2004-11-24 23:20:21
    Temat: Re: prawa lokatora - najemcy
    Od: " demagogia" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jerzy <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Mam taki oto problem. Od 1947 r / tj od daty urodzenia mieszkam w kamienicy
    > prywatnej, która do lat 80 była w zarządze Zrzesz. Właścic.Nieruchom - a
    > potem zaistniał własciciel tej nieruchomości. Lokal ten zajmuję na podstawie
    > przydziału wydanego 1942 i póżniej ratyfikowanego. - a w konsekwencji wyroku
    > Sadu/ jako syn zmarłej głownej lokatorki, która była moja mama/ . Przy
    > kamienicy usytuowane jest podwórze którego obszar został zastrzeżony do
    > dyspozycji większościowego właściciela / kilka lokali - 2 - zostały
> [...]
    Podwórze, jako część wspólna wspólnoty właścicieli (jeżeli nie jest wyłączną
    własnością "dużego" właściciela), zarządzana jest jako wspólna własność.
    Powinieneś zapytać właściciela mieszkania wynajmowanego przez Ciebie jakie
    masz możliwości zająć miejsce na podwórzu. Może współwłaściciele zgodzili się
    na użytkowanie podwórza przez konkretną osobę i tylko uprawnieni ludzie mogą
    wjeżdżać na teren posesji. Najpierw ustal fakty, potem pogadamy.
    Właściciele mogą dość dowolnie zarządzać swoją własnością, musisz się
    dowiedzieć na ile pozwolą Ci z tej własności korzystać. Mogą sobie np. nie
    życzyć samochodów lokatorów na podwórzu. I mają prawo, jeżeli jest to ich
    wspólna decyzja.