  • Data: 2007-11-21 17:04:20
    Temat: Re: potrącenie rowezysty
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    e-kran wrote:

    > 3. Rowerzystka złamała przepisy (np. jazda po chodniku) lecz Ty konsekwentnie
    > udowadniasz, że winny jest kierowca. Jeśli rowerzystka zostanie uznana za
    > winną nieustąpienia pierwszeństwa (sam tak piszesz) to jakim cudem kierowca
    > miałby być ukarany za kolizję ?!?

    Takim samym cudem, jak człowiek jadący bez prawa jazdy kradzionym
    samochodem nie będzie winnym, jeśli ktoś mu nagle z dojazdu do posesji
    zajedzie drogę.

    Złamanie przepisów złamaniem przepisów, ale najważniejsze w tej kwestii
    jest to, kto popełnił ten ostatni błąd, który doprowadził do zdarzenia.

    W mojej ocenie - kierujący samochodem, bo to on zmieniał kierunek ruchu
    i nie zachował szczególnej ostrożności. A rowerzystka jechała sobie
    prosto i bez manewrów - fakt, że niezbyt legalnie, ale jest to zjawisko
    na tyle powszechne, że każdy kierowca powinien taką ewentualność
    przewidzieć.

    Czy sąd zgodzi się z moją oceną - zobaczymy. Zresztą nie mam pełnego i
    obiektywnego opisu sytuacji...