    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <5cfaf8a7$0$17364$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cfb3957$0$31100$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cfe736a$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cfe76fc$0$529$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cfe8358$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cfea01f$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cfea3f1$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cfead7f$0$521$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cff7f99$0$521$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cffe782$0$17354$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cfffe11$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d0020a8$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: policja pomaga
    Date: Wed, 12 Jun 2019 14:33:56 +0200

    dyskusyjnych:5d0020a8$0$499$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 11.06.2019 o 21:14, J.F. pisze:

    >Po pierwsze nikt nie pytał - a przynajmniej słowa w artykule o tym
    >nie

    Ja sie juz na oswiadceniu rzecznika opieram - zakladam, ze dochowal
    pewnej starannosci.

    >ma. Po za tym z tego, że nikt nie powiedział, ze był popsuty, nie
    >wynika
    >nic ponadto, że nie powiedział.

    Napisal jednak, ze nie zbadano az do 5-tej rano.
    Wiec zakladam, ze nie zbadono.

    >Jeśli ma jakiekolwiek obrażenia, to w każdym razie do lekarza - żeby
    >nie
    >przypinać sie do tego SOR. Choć najczęściej na SOR.

    No i dobrze ... ale kto ocenia czy ma jakiekolwiek obrazenia ?
    Po tym bylo widac rozbita i krwawiaca warge, a gdyby nie to, to
    zamknelibyscie bez badania ...

    >Co by to w kwestii zatrzymania zmieniło?

    W jakim sensie zmienilo ?

    Nalezy zbadac, takie jest prawo, a prawa nalezy przestrzegac :-P
    A kto tego nie robi, ten jest przestepcą :-P

    A jak wyjdzie, ze jest trzezwy, to nalezy wypuscic.

    >Natomiast nie wykluczone, że
    >hospitalizacja z godziny 5-tej była wynikiem badania.

    No i gdybym przeczytal, ze policjant zadzwonil na 112 i wezwal
    ponownie karetke, bo pacjent mu sie dziwnie zachowuje, a trzezwy jak
    swinia, to bym policjanta pochwalil.

    A rzecznik tak dyskretnie sugeruje, ze zbadano dopiero w szpitalu
    "Badania mające na celu ustalenie, czy faktycznie pokrzywdzony
    znajduje się pod wpływem alkoholu przeprowadzone zostały dopiero, gdy
    po raz kolejny nad ranem 21 czerwca 2017 roku przewieziono go do
    szpitala. "

    >Nie wiemy, z jaką
    >dokładnością podawane są te godziny w artykule. Godzina druga, to
    >zarówno 2:00, ale i okres pomiędzy 1:30 ~2:30, a jak naciągnąć, to i
    >2:59.

    "Tuż przed godziną 2, pokrzywdzony przewieziony został przez
    policjantów do Szpitalnego Oddziału Ratunkoweg"

    Co faktycznie nie mowi, kiedy go zbadano. Mogli czekac godzinke.
    Albo i trzy.

    >Jesli byli w szpiutatu miedzy 2, a 3, to z godzinę mogło im po
    >przyjeździe z napisaniem protokołu zatrzymania. Jeśli go zbadali z
    >chwili osadzania, to stwierdziwszy, ze zachowuje sie jak pijany, a
    >jest
    >trzeźwy mogli wezwać karetkę, a ta mogła na okolice 5-tej dowieźć go
    >do
    >szpitala.

    Mogla, ale raczej nie, patrzac na slowa rzecznik.

    >I jedno i drugie.

    Patrol mogl nie miec alkomatu.
    W areszcie alkomat obowiazkowy, a "opiekuncze" zatrzymanie mozliwe
    wylacznie w razie braku zgody na badanie.

    >No to jest "bez pokrycia", czy nie jest? Bo czeki ludzie miewają, ale
    >za
    >ich posiadanie chyba nigdy nie zatrzymywano :-)

    Ale zaplacanie czekiem np za samochod czy bizuterie, to juz moze byc
    uzasadnione podejrzenie oszustwa.
    A bank bedzie czynny w poniedzialek. Albo we wtorek.

    >Ale 72 godziny, to czas maksymalny. Nikt dla hecy trzy doby nikogo
    >nie trzyma.

    Toz przeciez wyraznie pytalem o pijanego, zatrzymanego dla jego dobra
    :-)
    Policjanci zatrzymali na miejscu lezenia, powiezli przepisowo do
    lekarza, a lekarz mowi, ze on go nie wypusci, bo stan niejasny.

    I co - przestaje byc zatrzymany czy pilnujecie, zeby wam nei uciekl
    ?

    Odpowiedz znajdziesz w ustawie :-P

    >Cokolwiek sobie wymarzysz. Przecież po 8 godzinach i 11 odpoczynku
    >mogą
    >patrolować miasto, a ktoś inny w szpitalu siedzi.

    Ciagle sie nie rozumiemy - ja sie nie upieram, ze to musza byc ci sami
    ludzie, tylko ze komendant bedzie musial przez 9 zmian dwoch ludzi
    delegowac do szpitala, zeby im pijaczek nie uciekl :-)

    >Nigdy. Opiekuje się nim szpital.

    I co - przestaje byc "zatrzymany" czy nigdy nie byl ? :-P

    >Jka masz na miejscu, to można. Ale bywa, że te swoje 8 godzin
    >biedujszesz "w środku niczego".

    samochody nadal sa i komisariat niedaleko...

    J.