  • Data: 2004-08-13 09:27:26
    Temat: Re: policja
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A ja myślę, że jest trzecia możliwość i to najbardziej prawdopodobna moim
    > zdaniem. Kolega nieściśle zacytował tę ustawę zmieniając tym samym bardzo
    > poważnie jej sens. W ustawie nie ma "tj. pościgu".

    wiem ze nie ma, dlatego obcialem tj poscigu.

    A nie tylko pościg
    > uzasadnia zastosowanie tego trybu. Może się okazać, że po roku od
    zdarzenia
    > wpadnie zziajany gośćca komendę i powie, ze przed chwilą widział u
    > Kowalskiego telewizor, który ukradli Malinowskiemu, i Kowalski ma z nim
    > jechać na giełdę nad ranem. Jest wieczór i nakazu uzyskać nie można. Mimo,
    > że nikogo nie ścigamy, to sytuacja jest bez wątpienia niecierpiąca zwłoki.

    ale w tym przypadku nie trzeba wchodzic do mieskzania, wystaczry stac pod,
    zatrzymac podejrzanego, i poczekac na nakaz. Tka w ogole to skoro
    na gielde jedzie to z TV zejdzie. :-))
    Bo takiego Kowalskiego jak wczesniej pisalem mozna zawsze znalezc.
    (drobni zlodzieje, narkomani itp.)

> [...]
    się
    > w miejscu X i prokurator wydał nakaz przeszukania. Zajeżdżamy tam, a
    zastana
    > na miejscu osoba zeznaje, że rzeczy te zostały przewiezione do miejsca Y.
    > Ponieważ istnieje realne niebezpieczeństwo, że po naszym wyjściu świadek
    ów
    > zadzwoni do dysponenta poszukiwanej rzeczy i rzecz ta z miejsca Y
    wyparuje,
    > zanim urząd prokuratorski sprawę przeanalizuje, oceni i napisze nakaz, to
    > również przeszukanie bez nakazu jest tutaj uzasadnione.

    Ale przeciez mozna obserwowac mieszkanie a podejrzaneo zatrzymac.
    Ile godzin mozna trzymac, 48 prawda? W takim czasie jezeli nakaz
    rzeczywiscie bylby uzasadniony to powinni otrzymac. Moim zdaniem nie bedzie
    to uzasadnione wejscie , Przedmiot nie wyparuje, jakos musi zostac
    wyniesiony,
    Uzasadnione by bylo chyba gdyby mialo dojsc do mordu, pobicia itp.
    Albo, o np informacja ze tu i tu jest przetrzymywana osoba porwana.
    (jezeli w ogole takie porwanie byloby zgloszone).

    > Przykładów nie związanych z pościgiem jest cała masa.

    niektóre ciut naciągniete :)

    P.