  • Data: 2004-08-15 10:04:14
    Temat: Re: policja
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości
    news:cfn56i$p45$1@inews.gazeta.pl...

    > Ale tak na serio, taki powod mnie nie przekonuje, mysle ze bez nakazu
    > naprawde musi byc hardcore by weszli.

    Nie musi. Uwierz, bo często stosuje i jak dotąd nigdy prokurator nie odmówił
    zatwierdzenia. W sytuacji wątpliwej dzwoni się do prokuratora dyżurnego i
    uzgadnia, czy zatwierdzi.

    > Od 9.00 rano od wczoraj w mieszkaniu podemna wyje alarm-wlasciciele
    > mieskzaja w niemczech, nie odbieraja telefonu-
    > wczoraj o 22 juz sie wk. i zadzwonilem na policje, facet mi powiedzial ze
    > tak nie moga wejsc, ani wylaczyc.
    > Choc jest tutaj podejrzenie ze ktos sie wlamal (mogl za soba drzwi
    zamknac).
    > Jest 10.00 rano dnia nastepnego, alarm dalej wyje.
    > Piskliwe gowno, wytrzymac sie nie da..

    Sprawdź, czy korków nie wywaliło tamtym mieszkaniu. Tak długie wycie, to
    najpewniej znak braku zasilania.

    > zrobisz.
    >
    > tzn on raczej problemu nie bedzie miec z dobraniem takich ktorzy nie sa
    > poszukiwani.

    A tu byś się zdziwił. Żeby to w komputerze sprawdzić, musisz mieć gościa. To
    znaczy możesz sprawdzić i bez tego (komputer nie sprawdza, czy go masz), ale
    jak wyjdzie, że poszukiwany to jest kłopot, bo przełożeni żądają odstawienia
    do "pudła" sprawdzanej osoby.

    > Wystarczyt w komputer wklepac.
    > Wiem ze tak swiadkow dobieraja, bo w jednej sytuacji (o ktorej pisalem
    > wczesniej)
    > swiadkow nie moglo byc poniewaz nie bylo zdarzenia. .. a jednak..

    Nie wiem jak dobierano świadków akurat tutaj, ale jest o wiele więcej
    powodów opisanej przez Ciebie sytuacji, a wina niekoniecznie musi być po
    stronie Policji.

    > istnieje
    > obawa
    >
    > dobrze wiedziec..

    Ale to w wypadku przestępstwa. jest jeszcze kilka innych warunków, nie
    związanych z przestępstwami bezpośrednio. Jest w ustawie o policji i
    zwalczaniu alkoholizmu. Przejrzyj, zanim zaczniesz korzystać. Natomiast
    artykuł, który zacytowałem warto zapamiętać, ponieważ często spotykam się z
    nadużyciem zatrzymań przez służby prewencji, które są rozliczane właśnie z
    zatrzymań. Bardzo często jest tak, ze patrol zatrzymuje, a przybyły na
    miejsce pracownik dochodzeniowo-śledczy zwalnia. Ale to już kwestia
    praktyki. Po zatrzymaniu masz prawo się zażalić i warto o tym pamiętać.

    > pytalem, myslalem ze sie orientujesz. Gdyby policja to posiadala, bardzo
    by
    > ulatwilo prace,
    > i mozna by uniknac wielu przykrych zdarzeń.

    Po pierwsze to, że ja nie wiem, to nie znaczy, że nie ma. Po drugie Tobie
    chyba o stetoskop chodzi, a nie mikrofon kierunkowy. Po trzecie użycie tych
    wynalazków zaczyna pachnąć podsłuchem, a to kolei może powodować wiele
    kłopotów prawnych.

    > A Wiesz moze gdzie to mozna jeszzce kupic?

    Musimy ustalić co. Jeśli chodzi Ci o sprawdzenie, czy w danym mieszkaniu
    jest ktoś, to doskonale sprawdza się lekarski stetoskop - as więc sklep z
    tego typu sprzętem. Jeśli chcesz z dalszej odległości, ale nie koniecznie
    dokładnie w jednym kierunku, to sklepy ze sprzętem rehabilitacyjnym i
    wszelkie wynalazki dla głuchoniemych. Kiedyś trafiłem w sieci na sklep
    internetowy z takimi wynalazkami, ale strony nie pamiętam. Szukaj po słowie
    "podsłuch", bo to tak nazywali.