  • Data: 2004-08-16 09:26:11
    Temat: Re: policja
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości
    news:cfptbk$8pa$1@inews.gazeta.pl...

    > z tego co mowil zamkneli go bo, na pytanie kto tam byl, odpowiedzial ze to
    > nie jemu placa. (w areszcie oczywiscie komorka krazyla-taka polska!)

    rzecz w tym, że Ci co mówili moekoniecznie musieli wiedzieć.

    > wiec
    > - z czegos co nie bylo absolutnie w ogole przestepstem zrobili
    > przestepstwo (i to nie takie male , od 3 lat)
    > - swiadkowie zeznali ze on to i tamto robil, a go nawet przy tym nie bylo.
    >
    > Wiec ja tu widze tylko i wylacznie wine "psedo-policjantow" bo normalny
    > szanujacy sie policjant,
    > ktory pelni sluzbe tak jak go nauczono nie pozwolil by na cos takiego.

    A świadkowie, to niby nie winni?

    Tobie
    > tych
    >
    > posiadac chyba mozna, a udowodnic ze cos takiego jest uzywane to chyba
    > trudna rzecz,
    > tego sie nigdzienie montuje :)

    W wypadku osoby prywatnej masz faktycznie rację. No ale Policja już tak do
    tego podejść nie może.

    > Kiedys w papierniczym(wiele lat temu) facet mi pokazywal, to wygladalo
    jak
    > pistolet, na koncu lufy bylo cos w rodzaju anteny satelitarnej (tylko
    > wygladem przypominalo :)
    > i sluchawki do tego, skierowal w strone sciany i wszystko cudnie bylo
    > slychac.

    Pachnie mi to zabawką. Mikrofon kierunkowy możesz zobaczyć na tych lepszych
    kamerach Video. Anteny satelitarnej to raczej nie przypomina.

    Po za tym z mojej wiedzy wynika, że to, o czym piszesz w praktyce raczej
    mało sprawnie działa. By podsłuchać, co się dzieje za przegrodą, to nie
    wystarczy mikrofonu na nią skierować. Urządzenia profesjonalne działają na
    tej zasadzie, że odbierają drgania owej przegrody. Sposobów jest wiele, ale
    mikrofon jest akurat najmniej sprawny, bo dźwięki tłumi powietrze.

    Najlepszym z prostych rozwiązań jest stetoskop. Z bardziej profesjonalnych
    rozwiązań, to na przykład mikrofon przylegający do ściany. Super
    profesjonalnie, to oświetlenie przegrody promieniem lasera i odczyt drgań
    ściany na podstawie drgań odbicia. Ale coś takiego, to podobno CIA posiada.