eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo"podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu" › Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
  • Data: 2022-10-14 21:26:49
    Temat: Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 14.10.2022 o 20:50, Shrek pisze:

    > Pisałeś o "chwili strzału" - to ten moment co pocisk opuszcza lufę:P No
    > dobra - ale biegli orzekli na początku, że dostał w przód - co chcesz
    > powiedzieć z tym obracaniem się? Że policjant mu strzelał w plecy ale
    > się obrócił?

    Z czego wynika, że "chwila strzału", to moment opuszczenia lufy, a nie
    przykładowo rozcalenia się naboju? Albo zwolnienia kurka / iglicy? Albo
    naciśnięcia spustu? Zazwyczaj te zdarzenia nie są odległe i przeważnie
    ma to niewielkie znaczenie w sprawie. Ale czasem może mieć.

    Nie chce mi się szukać, w którym miejscu i który biegły uznał, że pocisk
    trafił z przodu ku tyłowi. Nie wiem również, na jakiej podstawie to
    uczynił. Zdaje się, że była mowa o tym, że ofiara obróciła się do
    policjanta z nożyczkami. Ale może gdzieś jakiś biegły się wypowiedział i
    Ty to zapamętałeś, a ja nie. O ile pamiętam, to rodzina twierdziła od
    początku, że postrzał był w plecy, ale nie wiem, skąd to wiedzieli.
    Wątpię, by osobiście to badali.

    > Nożyczki w plecaku są powodem do użycia ŚPB? Czy cię powaliło?

    Zajrzyj do ustawy. Moje zdanie tu nie ma nic do rzeczy. Nożyczki w
    plecaku na pewno nie są powodem do użycia broni palnej, ale to nie
    obrona konieczna i mogło się wcześniej coś wydarzyć, co uzasadniało
    użycie broni wobec uciekającego. Przecież to zaledwie kilka zdań.
    Przeczytaj choć raz, żebyś wiedział gdzie tego w przyszłości szukać.

    --
    Robert Tomasik