eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo"podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu" › Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
  • Data: 2022-10-15 10:00:02
    Temat: Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Z podobnej dyskusji o rowerzyście z Torunia ustalaliście chyba, że mógł
    > mieć w plecaku i rower. A jak miał rower to nożyczek chyba by tak łatwo
    > nie wyjął. A rower przecież widać, czy jest w plecaku, więc nie ma
    > uzasdnienia do oddania strzału.

    Nożyczki w plecaku nie są na pewno podstawą użycia broni. W tej
    konkretnej sytuacji najprawdopodobniej użyto broni bezpodstawnie, skoro
    ostatecznie prokurator zdecydował o postawieniu zarzutów. Ale to by
    trzeba było mieć dostęp do materiałów, by oceniać. Bo nie wiemy choćby,
    czy te nożyczki były w plecaku, czy nie. Pierwotna wersja była taka, że
    zaatakował nożyczkami policjanta i to spowodowało strzał.

    Jeśli zaatakował policjanta nożyczkami, to raczej nie stojąc do niego
    tyłem. Jeśli strzelał z tyłu, to ewentualnie w pościgu. Tu już nie ma
    większego znaczenia, gdzie były nożyczki, choć faktycznie przechowywane
    w plecaku trochę zaprzeczają koncepcji, że wcześniej służyły do ataku.

    To czego nam do oceny brakuje, to wiedzy, co ustalono.

    --
    Robert Tomasik