eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawopijacy uszkodzili samochód - prokuratura nie widzi podstaw do skarżenia? › Re: pijacy uszkodzili samochód - prokuratura nie widzi podstaw do skarżenia?
  • Data: 2007-04-11 20:14:38
    Temat: Re: pijacy uszkodzili samochód - prokuratura nie widzi podstaw do skarżenia?
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "lammed" <l...@p...onet.pl> napisał

    > Prokuratura sprawę umorzyła
    > (jako podstawę wszczęcia postępowania podając art 288 par.1 kk),
    pouczając > mnie w treści postanowienia że szkoda powstała nieumyślnie

    Bo faktycznie _celem_ działania sprawców nie było uszkodzenie auta.

    > i w tej sytuacji
    > pozostaje mi tylko dochodzenie roszczeń na drodze cywilnej.

    Zrób to. No chyba że delikwent jest niewypłacalny to wtedy nie warto bo
    tylko poniesiesz koszty.

    > Czy w takiej sytuacji faktycznie nie mogę się domagać żadnej pomocy od
    służb
    > państwowych i pozostaje mi tylko cywilna droga dochodzenia naprawienia
    > szkody?

    Służby państwowe już trochę ci pomogły (policja ustaliła personalia
    sprawcy) i jeszcze trochę pomogą - sąd nakaże sprawcy zapłatę a w razie
    potrzeby komornik wyegzekwuje (jak będzie z czego).