  • Data: 2021-01-07 14:15:50
    Temat: Re: oszustwo na duplikat karty SIM
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To, że Ty tak uważasz, to z powszechnością ma niewiele wspólnego.
    > Operator opracowuje jakąś tam procedurę. Tę procedurę przekazuje
    > pośrednikowi. Pośrednik zobowiązuje pracownika do jej realizacji.
    >
    > O ile ja, jako klient, mogę mieć w omawianej przez nas sytuacji
    > pretensje do operatora, ze duplikat karty wydał osobie trzeciej. To już
    > poza mną jest to, czy pośrednik otrzymał wytyczne i je zrealizował, albo
    > czy pracownik to zrobił. Mnie odszkodowanie należy się od operatora.
    > Operator może sobie zwrotnie ścigać pośrednika, a ten pracownika.

> [...]

    Z tego, co słyszałem, to kolekcjonerskie dowody bardzo dobrze udają
    prawdziwe. Zatem z tym zwalaniem winy na pracownika, albo na operatora,
    bym uważał. Jeśli już, to na państwo, które wydaje łatwe do podrobienia
    dowody.

    Plus jeszcze takie przemyślenie - jednym z powodów karalności za
    fałszerstwa jest właśnie to, że fałszerstwo wyrządza szkodę, również
    osobie, której dowód sfałszowano. Nie zawsze zatem daje do podstawę do
    żądania odszkodowania od kogoś innego, jak fałszerz (posługujący się
    fałszywym dowodem). Jeśli by przyjąć, że w tym przypadku istnieje
    roszczenie o odszkodowanie na rzecz klienta, to by znaczyło, że to
    fałszerstwo nie przyniosło żadnej szkody (klient dostał odszkodowanie od
    operatora, operator od pośrednika, pośrednik od pracownika, a pracownik,
    jak tu dość błędnie raczej zauważono, jest temu wszystkiemu winny, bo
    nie dopełnił i nie dozauważył :)

    --
    Liwiusz