  • Data: 2010-11-24 10:59:09
    Temat: Re: oszustwo allegro - paranoja
    Od: allegrowy żuczek <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał:
    > To nie chodzi o to czy on się pomyli czy nie pomylił. Nie jesteś w stanie
    > udowodnić, że w chwili składania Ci oferty miał już zamiar Cię oszukać
    > (wprowadzić świadomie w błąd celem niekorzystnego rozporządzenia Twoimi
    > pieniędzmi)

    ale jakie znaczenie ma to czy to zrobił świadomie, czy nieświadomie?

    "Art. 286.1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną
    osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą
    wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego
    pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze pozbawienia wolności od
    6 miesięcy do lat 8. "

    w tym artykule nic o świadomości nie ma, jest natomiast wprowadzenie w błąd
    w celu osiągnięcia korzyści, a w tym przypadku oba kryteria są spełnione,
    w każdym razie już wiem jak to się skończy i chcę rozwiać innym naiwnym
    złudzenie
    bezpieczeństwa zakupów na allegro, oraz tego że policja ściga bandytów i
    oszustów,
    pozdrawiam, allegrowy żuczek.