  • Data: 2010-11-24 16:18:37
    Temat: Re: oszustwo allegro - paranoja
    Od: allegrowy żuczek <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał:
    > Ta, najlepszy sposób na uzyskanie pomocy, to wejść na grupę i
    > porozstawiać wszystkich po kątach. Powodzenia życzę :).

    po pierwsze ja pomocy nie oczekuję, nie wiem gdzie między wierszami to
    wyczytałeś, ja po prostu opisałem zaistniałą sytuację i wyciągnąłem z niej
    wnioski wyłącznie w celu poinformowania innych kupujących na allegro i ku
    ich przestrodze żeby nie byli naiwniakami tak jak ja i nie myśleli że
    allegro gwarantuje bezpieczeństwo zakupów, że policja ściga oszustów i że
    żyjemy w państwie prawa, bo to tylko naiwne złudzenia,
    ja nikogo nie rozstawiam, tylko zasugerowałem ci poziom twojej logiki
    wyssanej z palca, zachowałeś się dokładnie jak ten inteligentny policjant,
    za którego odwaliłem całą robotę i podałem mu wszystko na tacy a on mnie
    odwiedza tylko po to żeby mi powiedzieć że nie widzi oszustwa, oraz że to ja
    jestem oszustem, po prostu paranoja.

> [...]
    > kluczowe.
    > Po prostu nie ma czegoś takiego jak nieświadome oszustwo.
    > Wytłumacżę Ci to tak - jeżeli kupisz u mnie komórkę a wyślę ci cegłę, to
    > mamy 2 możliwości:
    > - wiem o tym że wysyłam cegłę - ewidentnie oszustwo,
    > - nie wiem o tym że wysyłam cegłę (pomyłka paczek, ktoś w międzyczasie
    > podmienić, inne możliwości) - oszustwa nie ma.
    > Różnica jest zasadnicza między tymi przypadkami. Bo w obu przypadkach
    > mam obowiązek ci oddać pieniądze lub wysłać komórkę, ale tylko w
    > pierwszym przypadku ma co robić policja i sąd karny.

    ja zgłosiłem oszustwo zgodnie z art.286KK, jeśli Ty stawiasz tezę że o
    jakiejś "świadomości" to podeprzyj się artykułem z jakiegoś kodeksu
    mówiącego ze oszustwo bez świadomości oszustem nie jest, a nie wymiguj się
    pokrętną logiką na poziomie jak pisałem, bo może nie jesteś tego świadomy
    ale ośmieszasz sam siebie,

    a jakbyś przynajmniej przeczytał "świadomie" to co ja napisałem to byś
    wiedział że sprzedawca wiedział że sprzedaje cegłę, więc zrobił to
    świadomie, bo nie można być nieświadomym tego co się wie, co do twojego
    przykładu z cegłą to jest nietrafiony, bo jeśli ktoś tą cegłę ci podmienił
    to oszustwo jest nadal, tylko ktoś inny jest oszustem, a w opisanym
    przypadku wszystko wskazuje na to że oszustem jest sprzedawca i nikt mu
    towaru nie odmienił, nikt mu gwarancji nie ukradł itd,

    oczywiście nie wiem jak sprawa się faktycznie potoczy, ale zapowiada się taj
    jak opisałem i jeśli kogoś to interesuje to proszę dać znać to opiszę jej
    finał, pozdrawiam, allegrowy żuczek.