  • Data: 2009-10-28 10:18:58
    Temat: Re: ogrzewanie podzielniki
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marek K pisze:

    > Napisałeś "to co zostało zamówione w ciepłowni" a to trochę coś innego
    > niż "dostarczone". Ilość dostarczona jest zależna jednak od zachowań
    > użytkowników, a wpływ na te zachowania podzielniki jednak mają.

    Nie do końca tak jest. Ilość ciepła jest kontraktowana. I stwierdzenie
    "to co zostało zamówione" to taki skrót myślowy. Bo nie jest też prawdą,
    że płaci się tylko za ciepło dostarczone. Umowy te zazwyczaj są troszkę
    bardziej skomplikowane. Podobnie masz przy gazie, czy przy prądzie -
    płacisz tzw opłatę abonamentową + to co na liczniku (to też takie
    uproszczone porównanie).

    > Nie, nie bronię tego systemu.
    > Powinny być indywidualne *liczniki* ciepła.

    Może i powinny. Miały by większy sens niźli podzielniki - to na pewno.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl