eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoodpowiedzialnosc kafejki internetowej za programy instal. przez klientow › Re: odpowiedzialnosc kafejki internetowej za programy instal. przez klientow
  • Data: 2002-06-21 21:12:39
    Temat: Re: odpowiedzialnosc kafejki internetowej za programy instal. przez klientow
    Od: Lulek <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 21 Jun 2002 12:45:07 +0000 (UTC), "Peter 'Mikolaj' Mikolajski"
    <c...@a...ow.pl> wrote:

    >Nie wiem, czy sa czysci jak lza. Przypuszczam, ze beda czysci do
    >pierwszej kontroli chlopcow z BSE (pardon, BSA), ktora moze
    >stwierdzic, ze na tym komputerze bylo instalowane nielegalne
    >oprogramowanie i wystarczy. Wtedy nie dojdzie sie, kto to instalowal i
    >tlumaczyc sie bedzie wlasciciel. Poza tym niech akurat w trakcie
    >kontroli jakis gowniarz mimo wszystko cos zainstaluje? Karteczka na
    >drzwiach raczej nie pomoze. Zanim sie wlasciciel wytlumaczy, ze nie
    >jest wielbladem, to bedzie mial interes przez czas jakis zamkniety, a
    >kompy zabrane "do wyjasnienia".

    Hmm... nie wiem dokładnie jak to jest z BSA, ale byliby skończonymi
    idiotami gdyby przymykali kafejki za pojedyńcze pirackie programy. To
    byłoby podcinanie gałęzi na której się siedzi.

    Jeśli chodzi o Policję to za programy instalowane przez klientów nic nie
    zrobią. Mają poważne trudności z zamykaniem kawiarenek całkowicie
    postawionej na piratach, a w przypadku znalezienia lewej gierki czy innej
    duperelki nie zawracają sobie głowy (i słusznie). Zresztą zwykle da się
    poznać czy jest to inicjatywa właściciela czy klientów.

    >Tak na marginesie - jaki jest sens pozwalac komukolwiek na
    >instalowanie programow w komputerach kafejki? Powinno tam byc firmowo
    >kilka najbardziej potrzebnych programow do sciagania plikow etc., a
    >same komputery zabezpieczone przed mozliwoscia instalowania innych
    >programow.

    Kafejki chodzą na Windziach 98/Me, a możliwości ochrony tych systemów i
    ich administracji są po prostu znikome. Szkoda na to czasu, zabezpieczenia
    byłyby uciążliwe dla wszystkich a ich skuteczność mała.

    (-)
    Lulek