eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoodpowiedzialnosc kafejki internetowej za programy instal. przez klientow › Re: odpowiedzialnosc kafejki internetowej za programy instal. przez klientow
  • Data: 2002-06-21 22:59:28
    Temat: Re: odpowiedzialnosc kafejki internetowej za programy instal. przez klientow
    Od: "Peter 'Mikolaj' Mikolajski" <c...@a...ow.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ke'dem guerfel Lulek <l...@p...onet.pl> ihn
    news:aj57hu01u5olau72pji2sdrd2jiv5il4hp@4ax.com: takh oblivyn ihn
    aa'kua pl.soc.prawo

    > Hmm... nie wiem dokladnie jak to jest z BSA, ale byliby skonczonymi
    > idiotami gdyby przymykali kafejki za pojedyncze pirackie programy.
    > To byloby podcinanie galezi na której sie siedzi.

    ???

    Osobnik korzystajacy z lewej kopii placi kare, wiec to nie jest
    podcinanie zadnej galezi, a raczej wyegzekwowanie oplaty za soft.
    Jesli kawiarenka padnie po zaplaceniu (bodaj) trzykrotnosci ceny
    oryginalnego softu, to juz nikogo nie obchodzi - programy zostaly
    kupione.

    > Jesli chodzi o Policje to za programy instalowane przez klientow nic
    > nie zrobia.

    Udowodnij, ze to zainstalowal klient, a nie Ty. W ten sposob kafejki
    moglyby miec tylko oryginalne Windowsy i cala reszte nielegalna. Przy
    wpadce wlasciciel mowilby, ze nic o tym nie wie, bo to klienci
    zainstalowali.

    > Zreszta zwykle da sie poznac czy jest to inicjatywa wlasciciela czy
    > klientow.

    Jak to rozpoznasz? Klient moze miec ochota potluc w Kwaka, jak rowniez
    moze miec ochote pisac magisterke w Wordzie.

    > Kafejki chodza na Windziach 98/Me, a mozliwosci ochrony tych
    > systemow i ich administracji sa po prostu znikome. Szkoda na to
    > czasu, zabezpieczenia bylyby uciazliwe dla wszystkich a ich
    > skutecznosc mala.

    Od tego masz wyspecjalizowane programy dla kafejek, ktore pozwalaja na
    korzystanie z kilku programow, reszta jest zablokowana, a skutecznosc
    ochrony calkiem niezla. Przy okazji ulatwiaja liczenie czasu itp.
    duperele przydatne w takim interesie. Uciazliwosc dla klienta? Klient
    chce korzystac z programow netowych i prosze bardzo, od reszty wara.
    Szkoda czasu? Jak wlasciciel bedzie odpowiadal za udostepnienie swoich
    komputerow do wlaman, to pewnie zmieni zdanie...

    PMM