eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoodpowiedzialnosc kafejki internetowej za programy instal. przez klientow › Re: odpowiedzialnosc kafejki internetowej za programy instal. przez klientow
  • Data: 2002-06-21 12:45:07
    Temat: Re: odpowiedzialnosc kafejki internetowej za programy instal. przez klientow
    Od: "Peter 'Mikolaj' Mikolajski" <c...@a...ow.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ke'dem guerfel "CafeNet EWA" <c...@p...onet.pl> ihn
    news:aev2nu$4ju$1@news.tpi.pl: takh oblivyn ihn aa'kua pl.soc.prawo

    > a jaka jest odpowiedzialnosc firmy wynajmujacej samochody , czy
    > placi mandaty za predkosc goscia ktory wynajal samochod (super ja
    > wynajmuje) , bo przeciez kafejka udostepnia komputer tak jak firma
    > samochod .

    Ale to jest przyklad chybiony - komputery i legalnosc programow to
    inna bajka i nie da sie tego mechanicznie podmieniac. Przyklad bylby
    bardziej pasujacy, gdyby chodzilo o firme wypozyczajaca komputery do
    domu, a tam sobie ludzie cos instalowali.

    > znam kafejki gdzie jest informacja ze za instalowanie
    > programow pirackich ponosi odpowiedzialnosc osoba je instalujaca i
    > sa czysc jak lza , wiec jak to jest naprawde ???

    Nie wiem, czy sa czysci jak lza. Przypuszczam, ze beda czysci do
    pierwszej kontroli chlopcow z BSE (pardon, BSA), ktora moze
    stwierdzic, ze na tym komputerze bylo instalowane nielegalne
    oprogramowanie i wystarczy. Wtedy nie dojdzie sie, kto to instalowal i
    tlumaczyc sie bedzie wlasciciel. Poza tym niech akurat w trakcie
    kontroli jakis gowniarz mimo wszystko cos zainstaluje? Karteczka na
    drzwiach raczej nie pomoze. Zanim sie wlasciciel wytlumaczy, ze nie
    jest wielbladem, to bedzie mial interes przez czas jakis zamkniety, a
    kompy zabrane "do wyjasnienia".

    Tak na marginesie - jaki jest sens pozwalac komukolwiek na
    instalowanie programow w komputerach kafejki? Powinno tam byc firmowo
    kilka najbardziej potrzebnych programow do sciagania plikow etc., a
    same komputery zabezpieczone przed mozliwoscia instalowania innych
    programow. Co bedzie, jak ktos zainstaluje trojana i potem za
    posrednictwem takiego kompa bedzie sie wlamywal dalej czy dokonywal
    jakichs atakow?

    PMM