  • Data: 2005-04-10 23:01:56
    Temat: Re: odpowiedzialność Policj i(kazus)
    Od: tweede <b...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "tweede" <b...@m...com> napisał w wiadomości

    > Którą tezę, bo nie precyzujesz. Tę, o zabójstwach rodzin strażaków?

    Nie. Te o tym ze zamaskowanie kryminalnisty policyjnego czemus sluzy.

    > Tę o
    > niewłaściwym laniu wody? W moim poście, który komentujesz słowem nie
    > napisałem o szkodach, więc nie wiem, czemu domagasz się ode mnie takich
    > statystyk. No i to Ty póbujesz czegoś dowieść, więc to Ty powinieneś
    > szukać argumentów. Pomógł bym Ci, ale nie wiem, jakim że argumentem w
    > naszej dyskusji byłby fakt, że w 2003 roku policjanci spowodowali straty
    > załóżmy na 152.437,28 zł. No i co z tego?

    To z tego, ze kryminalista policyjny powinien siegnac wpierw do wlasnej
    kieszeni zanim siegnie do kieszeni podatnika. Popelnil przestepstwo,
    niech placi najpierw z wlasnej kieszeni. I temu pomaga identyfikacja
    zamaskowanego sprawcy.

    > Nie z tego powodu, że była ściśle tajna. Jakby była ściśle tajna, to by
    > się nikt z założenia o niej nie dowiedział. Ta była tajna do momentu
    > rozpoczęcie. Potem jej utajnianie przestało mieć racjonalne przesłanki i
    > nawet media o niej pisały. Tak więc ściśle tajna nie jest.
    >
    > A nie może pozwać konkretnych policjantów, bowiem nie oni ponoszą
    > odpowiadzialność cywilną za szkody, tylko Skarb Państwa reprezentowany w
    > tym wypadku przez Policję. To dopiero Policja mogła by ewentualnie
    > dochodzić roszczen od poszczególnych policjantów.

    Zakrawa na pozbawienie dostepu do wymiaru sprawiedliwosci.

    > Tak na marginesie, to chciał bym Ci przypomnieć, że większość szkód w
    > Magdalence spowodowali raczej sami broniący się w niej przestępcy, niż
    > policja. Policja nie miała nic cięższego, od pistoletu maszynowego. Tym
    > raczej ścian nie zburzysz - niestety. Ale to tak na marginesie, bo
    > dyskusja czego innego dotyczy.

    A podpalil kto?

> [...]
    > Przyczynach, skutkach, winnych oraz innych okolicznościach, to w google
    > wygrzeb z forum pl.misc.militaria wątek z okresu tuż po zdarzeniach, w
    > którym to rozważano. Wbrew pozorom nie jest to takie proste, jak Ci się
    > wydaje, a i wskazanie jednej konkretnej osoby ponoszącej winę za to
    > nieszczęście w mojej ocenie nie jest możliwe. Złożyło się na to kilka
    > czynników i zaniedbania kilku osób - niekoniecznie bezpośrednio
    > związanych z samą akcją. Ci, którzy za Magdalenkę odpowiedzieli karnie,
    > odpowiadali nie za skutki, tylko za naruszenie przepisów o sposobie

    Co nie oznacza ze popelnili rowniez przestepstwa kryminalne. Np
    przeciwko mieniu osob trzecich podpalajac dom. I ze prokurator nie
    przedstawil zarzutow wcale nie oznacza ze nie mozna dochodzic roszczen o
    takie szkody spowodowane dzialanosci kryminalna.

    > Ale to temat na osobną dyskusję, raczej o
    > taktyce działań specjalnych, niż prawie, więc nie to miejsce i nie ten
    > czas.

    > Vide

    > Uwierz na słowo, że i bez numerów spokojnie się to robi na co dzień i
    > działa. Tyle, że Ty raczej danych personalnych nie poznasz.

    Poznam sadownie jezeli zrobia mi szkode swoja dzialalnoscia kryminalna.