    Date: Fri, 19 Nov 2010 09:53:44 +0100
    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: obowiazek doreczenia faktury

    W dniu 18-11-2010 17:39, Robert Tomasik pisze:

    > I nie ma nic na pewno, ze oryginał masz wydać komuś? Nie chce mi sie
    > szukać, ale chyba zacznę

    Jest w KKS

    Art. 62. § 1. Kto wbrew obowiązkowi nie wystawia faktury lub rachunku za
    wykonanie świadczenia, wystawia je w sposób wadliwy albo
    odmawia ich wydania, podlega karze grzywny do 180 stawek dziennych.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Oczywiście wydanie to nie to samo co doręczenie, wydanie jest kategorią
    szerszą.

    Niemniej przy odpowiedniej dozie złej woli można uznać informację, że
    faktura jest do odbioru w siedzibie wystawcy, oddalonej np. o 400km od
    siedziby odbiorcy, za odmowę wydania.
    A w każdym razie można komuś narobić sporo kłopotów, skarżąc się na
    takie postępowanie do US, nawet jeżeli ostatecznie wystawca faktury nie
    zostanie ukarany. Nikt nie lubi wizyt skarbówki, jak błahy ich powód by
    nie był.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813