  • Data: 2009-02-24 13:21:28
    Temat: Re: nowe na drodze
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 22 Feb 2009, Liwiusz wrote:

    > Obecnie większość ograniczeń prędkości ustawianych jest na wyrost. Mogę się
    > pokusić o stwierdzenie (z dość dużym poziomem ufności), iż wszyscy kierowcy
    > przekraczają dozwoloną prędkość.

    To prawda.
    Ale uczciwie trzeba przyznać, że jest to po części skutek powszechnego
    nie stosowania się do wartości na znaku przez wszystkich, włącznie
    z policją :D
    Bo temu, że "zwyczajowo" tolerowane bywają nie tylko "+10" ale
    również "+20" nikt nie zaprzeczy, a swoje fotoradary to policja
    chyba nierzadko i +30 nastawia...

    Jak to zmienić? - zmusić stawiających aby tyle jeździli :>

    > Zmniejszenie wypadków nigdy nie może być ideą samą w sobie, realizacji
    > której przyświęcają wszystkie środki. Na przykład przy ograniczaniu prędkości
    > w miastach 60>50 mówiono o ile to zwiększy bezpieczeństwo. Skoro tak, to
    > dlaczego nie pójść dalej i nie ograniczyć do 40?

    Nie pisz tego za głośno ;)

    > samochodowego? Jak widać, twierdzenie "życie ludzkie jest bezcenne" to tylko
    > populistyczne hasło, w rzeczywistości musimy jednak przejść do porządku
    > dziennego nad tym, że skoro godziny się na ruch samochodowy, to i przyjmujemy
    > związane z tym ryzyko.

    To też prawda. Pytanie jest o poziom.

    pzdr, Gotfryd