  • Data: 2008-12-05 08:27:57
    Temat: Re: nabycie dzialki przez zasiedzenie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 2 Dec 2008, B H wrote:

    > To ja się podłączę z podobnym pytaniem. Mam działke na której od ok. 20 lat
    > stoją tunele foliowe sąsiada-ogrodnika. Kiedyś pozwoliła mu na to moja matka
    > a ja po jej śmierci niczego nie zmieniałam. I nadal nie zamierzam zmieniać,
    > chciałabym się jednak dowiedzieć jak należy się chronić przed ewentualnym
    > zasiedzeniem. Formalnej umowy najmu nie ma, ogrodnik nie płaci żadnego
    > czynszu. Podatek (rolny, bo ziemia jest formalnie rolna) płacę ja, on tylko
    > mi zwraca ten koszt. Czy w tej sytuacji on może wnieść sprawę o zasiedzenie?

    Popatrz do art.172 KC:
    _117.html
    ...i ew poszukaj w archiwach.
    Na mój gust płacenie podatku to może być za mało do określenia
    "posiadania", czyli faktycznego rozporządzania.
    Uwaga, gdybam: jeśliby sąsiad musiał uzyskiwać na piśmie zgodę a to
    na postawienie tunelu, a to na przestawienie tunelu, to być może nie
    łapałby się pod "posiadacza samoistnego".
    Może ktoś skomentuje.

    pzdr, Gotfryd