    From: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: mundurki w szkołach
    Date: Mon, 20 Aug 2007 15:07:51 +0200

    Użytkownik "Wrak Tristana" <n...@s...pl> napisał

    > Zapewniam cię, że dyrekcja swoich ancymonków zna dobrze...

    Jak powiem "nastoletni szatyn" to od razu będą wiedzieli który to
    z setki takich?

    > O! A teraz jest niepraktyczne i be?

    Właściwie to już nie pamiętam czy to był obowiązek czy raczej
    powszechnie przyjęta praktyka. Jedyny przymus jaki pamiętam
    to noszenie tarczy.
    Ja po prostu miałem inne ubrania do szkoły, inne na podwórko
    a inne do kościoła. Akurat do szkoły był to fartuszek.

    > Dzieci szpanują i gnoją się wzajemnie strojami...

    Gdyby nawet miały identyczne stroje to będą szpanować innymi
    rzeczami. A jeśli ten "mundurek" będzie miał postać kamizelki
    to pozostałe ciuchy i tak będą po staremu widoczne.

    > Do tego ubierają się coraz bardziej wyzywająco, co przeszkadza
    > bardziej konserwatywnym członkom społeczeństwa.

    I z tym trzeba IMO walczyć, ale mundurek niczego tu nie załatwia.

    > Czyli wynika z tego, że Polak marudzi dla marudzenia... Jak se szkołę
    > upatrzy i jest elytarna, to i mundurek nie przeszkadza.... A jak szkoła
    > rejonu to wszystko jest be,

    Jak się świadomie _wybierze_ szkołę umundurowaną, skoszarowaną, wyznaniową
    czy w jakikolwiek inny sposób specyficzną to się ma to
    co się wybrało. Gdyby jednak wszyscy _musieli_ uczęszczać do takiej
    to powód do narzekania jest oczywisty.

    > a szkołą rządzą Oni.

    To akurat prawda.