    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 22 Sep 2012 09:41:48 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: mieszkanie, -wejście w posiadanie

    On Fri, 21 Sep 2012, Robert Tomasik wrote:

    > Co najmniej na to sie godziła.

    Argument chyba nie jest do pominięcia, tyle, że IMO jest obosieczny.
    Skoro wydał klucze "celem pokazania mężowi", to czy nie odbierając
    ich "niezwłocznie" po obejrzeniu godził się na ew. dalszy wstęp do mieszkania?

    > Weź zajrzyj do części ogólnej kodeksu. Sama
    > znajomość częśći ogólnej nie wystarcza.

    Jedno z wystąpień "ogólnej" zamień na "szczególnej" i napisz które,
    bo tak to tekst jest dwuznaczny :)

    > Uduwiodnię, ze kłamie pokazując umowę. Gdyby stosować Twoją logikę, to nikogo
    > by się nie dało skazać.

    Przesadzasz.
    W przypadku np. kradzieży raczej trudno o dowód, że istniała jakakolwiek
    "wola strony" co do wydania przedmiotu przestępstwa.
    A jeśli to nie była kradzież a przywłaszczenie, to już właściciel będzie
    musiał pokazać jak i kiedy wzywał przywłaszczającego do wydania przedmiotu
    przestępstwa - właśnie dlatego, że wydanie było dobrowolne.
    W przypadku zamieszkania problemem jest fakt, że egzekucja tego drugiego
    kroku jest mocno utrudniona prawnie.

    pzdr, Gotfryd