  • Data: 2005-01-03 00:17:23
    Temat: Re: malowanie włosów w gimnazjum
    Od: "Roman G." <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jotte <t...@W...pl> napisał(a):

    > Otóż Rada Pedagogiczna to rodzica może zaprosić lub uprzejmie poprosić, a
    > nie wezwać.
    > Również jej przewodniczący - dyrektor - może co najwyżej to samo.
    > Naprawdę.

    Jesteś nauczycielem, to wiele tłumaczy. Takie kity to nauczycielom kuratoria
    mogą wciskać. To prawo administracyjne jest i rodzice też tu mają
    administracyjne obowiązki.

    > Jeśli nauczyciel zrobiłby coś, co uznam za nieodpowiednie lub
    > niesprawiedliwe dla mojego dziecka, to sprawdzę czy miał do tego prawo i czy
    > nie popełnił błędu.

    Jeżeli popełnię błąd, przeproszę Cię z własnej woli.
    Jeżeli będę miał rację, postawię dziecku słuszne wymagania, moje wymagania, a
    Ty to będziesz kwestionował, to potrafię bronić tej racji.
    Ty ustalasz zasady w swoim domu, w szkole nie. W szkole masz tylko partnerski
    głos doradczy.

    > Jeżeli znajdę uzasadnione przesłanki, to złożę skargę do organu nadzoru,
    > wytoczę mu proces a jak będzie trzeba - nagłośnię sprawę w mediach.

    Nie strasz, nie strasz. Też mam język i w obronie swoich racji potrafię się
    sensownie dla prasy wypowiedzieć.

    > To nauczyciel musi się rygorystycznie pilnować i uważać, czy nie naraża się
    > na zarzut przekroczenia uprawnień. Fakt, że prawo nie jest tu zbyt sensowne.

    Jest sensowne, a nauczyciel uprawnienia ma szerokie. Na Twoim przykładzie
    widać, że większe, niż sam jest w stanie dostrzec i zaakceptować.

    > Naprawdę - od lat dokładam wszelkich starań, aby świadczone przeze mnie
    > usługi edukacyjne były na poziomie adekwatnym do otrzymywanego
    > wynagrodzenia.

    No cóż...

    > I tym stwierdzeniem pragnę zakończyć mój udział w tej dyskusji.

    To procesu nie będzie? Dziecko wbrew statutowi pofarbowało włosy, otrzymało
    za to karę, a Ty zamiast na koń, to z konia?

    RG