eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawomalowanie włosów w gimnazjum › Re: malowanie włosów w gimnazjum
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!newsfeed.tpinternet.pl!
    atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Faust" <f...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: malowanie włosów w gimnazjum
    Date: Wed, 29 Dec 2004 16:12:16 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 67
    Message-ID: <cqui4l$18q$1@nemesis.news.tpi.pl>
    References: <cqn7ud$s4d$1@atlantis.news.tpi.pl> <cqn8es$5l1$1@inews.gazeta.pl>
    <cqn948$fq0$1@news.onet.pl> <cqna0k$bka$1@inews.gazeta.pl>
    <cqnac3$qfu$1@news.onet.pl> <cqnipi$11oq$2@news2.ipartners.pl>
    <o...@k...it-net.pl> <cqp1n8$1qk6$1@news2.ipartners.pl>
    <cqqrud$jv3$1@news.onet.pl> <cqs98h$k2j$1@news2.ipartners.pl>
    <cqtidr$825$1@news.onet.pl> <cqtt8s$742$4@atlantis.news.tpi.pl>
    <cqu6u5$gki$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: bxf13.neoplus.adsl.tpnet.pl
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1104333782 1306 83.29.255.13 (29 Dec 2004 15:23:02 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 29 Dec 2004 15:23:02 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1409
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1409
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:266125
    [ ukryj nagłówki ]

    > Czy ustawy norymberskie wyrastały z prawa moralnego?

    Owszem, z wartości moralnych narodu aryjskiego jako rasy panów.

    > > Pragnę też panu przypomnieć, że jakieś 2000 lat temu, niejaki Sokrates
    > > został skazany prawomocnym wyrokiem sądu za "herezję i demoralizację
    > > młodzieży".
    > I co z tego? Jakieś pół tysiąca lat temu skazany został Hus, Bruno,
    Galileo
    > i setki tysięcy innych ludzi. Zostały zniszczone wielkie cywilizacje
    > Ameryki.
    > W imię prawa moralnego, czy przez kogoś, kto swoje zbrodnie, ochronę
    swoich
    > płytkich interesów chował pod wypaczonym i przeinaczonym prawem moralnym
    > poprzez tworzenie prawa stanowionego? (wiem, to trochę złośliwe, ale
    tylko
    > trochę,
    > niestety)

    I tu obaj się zgadzamy całkowicie, choć niestety możemy obaj cytować dużo
    przykładów w nieskończoność - poprostu dyskutujemy o dylemacie, który nie da
    się rozstrzygnąć ostatecznie
    więc może skończmy na tym

    > > Jest rzeczą poza dyskusją, że w tym konkretnym przypadku dyrekcja
    szkoły,
    > > wprowadzając taki zapis w regulaminie szkoły przekroczyła swoje
    > > uprawnienia - naruszając przy okazji ustawę o systemie oświaty, dwa
    > artykuły
    > > naszej konstytucji oraz konwencję praw dziecka ratyfikowaną przez
    polskę,
    > a
    > > więc obowiązującą powszechnie i bezposrednio.
    >
    > Nie mówię nie, ale tak przy okazji, prosiłbym o odnośne artykuły.

    jako leń proszę o wybaczenie, ale pełną podstawę prawną ja i koledzy
    podawaliśmy niedawno w tym wątku, a także kilka dni temu w wątku o rewizji
    rzeczy osobistych uczniów przez nauczyciela - dwa różne czyny, ale podstawa
    do stwierdzenia bezprawności jednakowa
    proszę przejrzeć te wątki

    > Prawo jednostki do samostanowienia zalatuje mi anarchią i samowolą, a
    czegoś
    > takiego nie chciałbym.
    > Tak jak nie chcę spotykać wieczorami band rozwydrzonych wyrostków, którzy
    > mają
    > gdzieś moją wolność i godność osobistą, i maja ją gdzieś między innymi
    > dlatego, że w domu,
    > na podwórku i w szkole nikt ich nie nauczył, że są granice zachowania i
    > postępowania.

    i tu jest moment kiedy mamy zdanie odmienne, każdy system totalitarny
    usprawiedliwia swe istnienie argumentem, że bez zamordyzmu to będzie
    anarchia, bezprawie i w ogóle to wszystko się zawali
    nie mogę też zgodzić się w konstrukcją logiczną, że jak nastolatek zapali
    papierosa to napewno za kilka lat zostanie mordercą
    owszem musimy naszą młodzież nauczyć szacunku dla prawa i szacunku dla praw
    i wolności innych ludzi, ale napewno nie nauczymy ich tego w sposób
    opisywany w tym wątku, czyli traktując młodzież jako przedmiot wychowania,
    nie zaś jako podmiot należnych mu praw obywatelskich. Jedyne czego może
    nauczyć się młody człowiek wychowywany w ten sposób, to prawo nie ma
    znaczenia, bo rację i tak ma silniejszy.Narazie to dyrekcja szkoły jest
    silniejsza, ale jak chłopak podrośnie, to on już wytłumaczy im kto ma rację
    za pomocą bejsbola. I tego właśnie go nauczymy, niestety ....


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1