    From: "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: lekarz faszysta
    Date: Wed, 10 Sep 2008 14:13:28 +0200

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    napisał w wiadomości news:014jp5-38n.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Nic. To nie jest propagowanie ustroju.
    >
    > Pomijam taki detal, że swastyka to starożytny symbol słońca
    > i ma z faszyzmem mniej-więcej tyle samo wspólnego, co np.
    > regularne kursowanie pociągów ;)

    Właściwie masz rację. Tak samo zwyczaj (czy może: metoda)
    uśmiercania ludzi przez rozpięcie na krzyżu nie ma wiele
    wspólnego z chrześcijaństwem. Niemniej symbol krzyża JEST
    wskutek splotu okoliczności używany przez chrześcijan
    i przez to stał się emblematem chrześcijaństwa.

    Podobnie swastyka, wskutek splotu historyczno-ideologicznych
    okoliczności została emblematem nazizmu, a po niesławnym
    pochodzie przez Europę tak właśnie jest kojarzona przez
    wszystkich, którzy ten pochód jeszcze pamiętają. I tak samo
    jest i będzie kojarzona przez ich dzieci i wnuki (przynajmniej
    przez większość z nich). Może po trzech - czterech pokoleniach
    dopiero Europejczycy zaczną sobie przypominać pierwotne,
    święte znaczenia swastyki...

    Maciek