  • Data: 2003-07-06 11:56:54
    Temat: Re: legitymowanie, zatrzymanie - procedury
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mnie zastanawia inna kwestia proceduralna i proszę o wasze opinie.

    Ja wiem dobrze czym różni się kontrola od "sprawdzenia" i wiem, że na
    szkoleniach policyjnych uczą: zatrzymujemy i dokonujemy sprawdzenia, czy
    klient nie ma broni etc.
    Co jest więc podstawą prawną do dokonania tego sprawdzenia przy zatrzymaniu
    stricte procesowym ?
    Bo w kpk nie ma o tym mowy, czy jeśli mamy prawo pozbawić kogoś wolności na
    podstawie kpk to jednocześnie
    mamy prawo wkładać mu ręce do kieszeni czy rękawa i zobaczyć co ma pod
    koszulą ?

    A w zatrzymaniu nieprocesowym RM wpisała nawet "sprawdzenie" do
    rozporządzenia, ale na jakiej podstawie?
    Czy również zgodnie z interpretacją: jeśli mamy prawo pozbawić kogoś
    wolności na
    podstawie ustawy o Policji to jednocześnie mamy prawo wkładać mu ręce do
    kieszeni czy rękawa ?