  • Data: 2012-08-06 16:46:03
    Temat: Re: kto wtrynil policji winzgroze?!
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:jvoklk$i49$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    > wiadomości news:501fc8f6$1@news.home.net.pl...

    > Nie trywialna, jeśli chodzi o to, o czym piszesz. Systemy zapisu
    > monitoringu - bo zakładam, że nie o oglądanie teledysków chodzi - stosują
    > takie dość udziwniione kodeki, któych nie ma w normalnych paczkach.
    > Dlatego normalnie najlepiej, by mądrze zapisywał ten, kto zabezpiecza.
    > Większość systemów pozwala na zapisanie do normalnego formatu albo w
    > formie takiego programinu exe, że na każdym kompie to pójdzie.

    I jeszcze jeden szczegół. W jednej z jednostek Policji próbowano przejść
    kilka lat temu na otwarte oprogramowanie. Nie był problemem system, nie był
    problemem kodek. Sprawa rozbiła się o prozaiczną i podstawową rzecz, jaką
    są edytory tekstu. Większość druków tu używanych jest zapisana w postaci
    plików tzw. szablonów WORD-a. Można to otworzyć OPEN OFFICE, ale pola
    tekstowe otwierają sie jako okienka, a nie są wypełniane jak WORD-zie w
    tekście. Nie problem, jak tam trzeba wpisywać nazwisko. Ale wpisanie zeznań
    świadka w okienko o wymiarach 30 znaków x 4 linijki (z palca piszę, więc
    mniej wiecej) jest niefunkcjoalne. Nie dało sie niczego wymyślić, by
    namówić jakikowliek darmowy program do ludzkiego wyświetlania tych druków.
    Ja spędziłem nad tym dwa tygodnie urlopu. Siedziało kilku mniej lub
    bardziej zaprzyjaźnionych informatyków. Mogę Ci, jak podasz maila, przesłać
    wzór takiego jednego protokołu. Jak rozwiążesz problem, to przyczynisz sie
    do spełnienia Twoich marzeń. Jest jeszcze kilka innych, ale ten spowodwał,
    nad pozostałymi nikt nie myślał.