    From: the_foe <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kradzież nieruchomosci?
    Date: Sun, 08 Feb 2015 12:32:21 +0100

    W dniu 2015-02-08 o 09:24, .B:artek. pisze:

    > Nie w tym przypadku.
    >
    > tutaj było w ten sposób, że osoba X wniosła nieruchomość aportem do
    > spółki (S) i spółka (S) stała się jej właścicielem. Potem spółka (S)
    > sprzedała nieruchomość deweloperowi (D). Czyli mieliśmy X --> S --> D.
    >
    > Powyższe tezy z wyroku SN dotyczyłyby spółki (S). Ale ona oczywiście
    > kwestionować nabycia nie będzie, bo też była podstawiona w tej całej
    > historii.

    rozumiem schemat i w wiekszosci przypadków jest on skuteczny, kiedy
    czynnosc cywilnoprawna istniała. Tutaj mamy inny przypadek i gdyby dalej
    stac na straży wizji, ze KW ZAWSZE wskazują stan prawny i tym samym
    znosimy ryzyko kupującego, to umozliwiamy powstanie prawnego absurdu. W
    ten sposob mozna "sprzedać" np. Pałac Kultury. Mozna łatwo przewidziec,
    ze wtedy KW nie okaze sie decydująca i sad uzna, ze kupujący mógł łatwo
    odkryć oszustwo. Wiec gdzie jest granica? Bo mnie się wydaje, ze i w tym
    przypadku łatwo mozna było odkryć oszustwo np. odwiedzajac osobiscie
    nieruchomosc a tam np. ktos sobie przycina drzewka. To jest kwestia
    czysto subiektywna, ale ryzyko kupujacego opierajacego sie wylacznie na
    KW musi istniec

    --
    @foe_pl