  • Data: 2004-05-22 15:51:53
    Temat: Re: korpor. czesc dalsza
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.58.0405221448420.-548215@Athlon.port
    ezjan.zabrze.pl...

    > Zauważ: tylko jeśli ustawa mu na to pozwala. NIE MOŻE zbierać "danych
    > innych" wg własnego widzimisię.

    Ale jaki zarzut mu postawisz, jakby co? Dane osobowe pracowników mieć
    może.

    > No i to jest sedno sprawy. Fakt że nie ma ustawy pozwalającej
    > na zbieranie takich danych powoduje że ich zbierać nie może.

    A nie odwrotnie? Nie musi być czasem zabraniającej i dokąd jej nie ma to

    > Nawet "naruszania innych ustaw" być nie musi - IMHO przy powołaniu
    > się na zbieranie danych z 27.2.6 musi być jawne *pozwolenie* (może
    > być w formie nakazu zbierania :)) zebrania danych.

    No ale pracodawca nie potrzebuje uzyskiwać pozwolenie na zbieranie danych
    osobowych o swoich pracownikach. No bez jaj! To by dopiero było kuriozum.

    > Nie wolno zbierać "dowolnych" danych o pracownika, IMO to wynika
    > z przyjętej formuły zapisu (w niektórych innych punktach jej NIE MA)!

    Nie jestem przekonany, czy masz rację. Zresztą to można w prosty sposób
    ominąć zresztą. Pozwalamy pracownikom na dokonywanie bezgotówkowych
    zakupów w naszym sklepie i potrącamy należność z pensji na końcu miesiąca.
    Wówczas już takie dane możemy przechowywać, bowiem są to dane dotyczące
    rozliczeń.