  • Data: 2004-05-22 12:53:09
    Temat: Re: korpor. czesc dalsza
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 22 May 2004, Robert Tomasik wrote:
    [...]
    >+ > No popatrz.
    >+ > Art. 27.2.6 i tekst: "a zakres przetwarzanych danych jest
    >+ > określony w ustawie"
    [...]
    >+ Nie, tylko źle interpretujesz moje słowa. Właściciel firmy może
    >+ przechowywać dane osobowe swoich pracowników. I to połowa sukcesu. Inne
    >+ dane dotyczące ich też wówczas może.

    Zauważ: tylko jeśli ustawa mu na to pozwala. NIE MOŻE zbierać "danych
    innych" wg własnego widzimisię.

    >+ Jeśli założy sobie system premiowy
    >+ nagradzający dokonanie zakupów w markecie X, to dane o zakupach może
    >+ przechowywać. Inna sprawa, że taki system narusza inne ustawy.

    No i to jest sedno sprawy. Fakt że nie ma ustawy pozwalającej
    na zbieranie takich danych powoduje że ich zbierać nie może.
    Nawet "naruszania innych ustaw" być nie musi - IMHO przy powołaniu
    się na zbieranie danych z 27.2.6 musi być jawne *pozwolenie* (może
    być w formie nakazu zbierania :)) zebrania danych.
    Nie wolno zbierać "dowolnych" danych o pracownika, IMO to wynika
    z przyjętej formuły zapisu (w niektórych innych punktach jej NIE MA) !

    pozdrowienia, Gotfryd