  • Data: 2010-12-29 17:20:49
    Temat: Re: kontrola PIP - korzyści dla pracownika
    Od: Kubuś Puchatek <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 27-12-2010 o 22:46:36 Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    napisał(a):

    > Możliwości jest kilka, na przykład:
    >
    > a) siedzieli sobie po pracy w internecie
    > b) byli niewydolni i nieudaczni i aby swoją niewydolność i nieudaczność
    > ukryć zostawali dłużej, aby wyrobić się z pracą
    > c) woleli pracować dłużej, a z częstszymi przerwami na duperele (ja np.
    > tak wolę) niż nieprzerwanie a pełną parą.

    d) zostanie pan w pracy bo ... [tu lista rzeczy do wykonania, niezależnych
    od pracownika (*)]

    > Rozumiem, że obowiązkiem każdego pracodawcy jest zatrudniać kontrolerów,
    > których zadaniem będzie kontrola pracowników? Bez sensu.

    Skoro pracodawca nie potrafi nadzorować tego, co pracownicy robią w czasie
    pracy, to może niech za biznes się nie bierze?

    > Poza tym, skoro się godzili siedzieć dłużej, to jaka kara? Co ma
    > pracodawca płacić? To wolny kraj i każdy ma prawo sobie robić co zechce.

    Skoro siedzi dłużej, to powinno się to przekładać na wyższą pensję. Tak
    było w moim przypadku i 2300 zł (za styczeń-marzec 2001 r.) to nie było
    jakoś wiele.
    Inna rzecz, że zapłacono mi tylko dlatego, bo 1 kwietnia zamiast do pracy
    przyszedłem tylko z wymówieniem.

    > Oni zechcieli siedzieć dłużej w pracy bez zmiany wypłaty, no i? Co
    > innego jakby ich przetrzymywali siłą. O! tak jak było kiedyś o Polakach
    > co pojechali gdzieśtam do pracy, a ich złapali i kazali na farmie
    > pracować za miskę ryżu i nie pozwalali odejść z tej farmy.
    >
    > Jak sam piszesz, oni wypracowali sporo nadgodzin. Więc nie tak, że szef
    > obiecał dać, a nie dał. Po prostu uznali, że za swoją pensję chcą
    > posiedzieć dłużej. No i? Uznali, zdecydowali i czemu się jakaś PIPa ma
    > wtrącać?

    Pozdrawiam
    Kamil

    (*) np. dostawa towaru już po godzinach pracy magazynu.