  • Data: 2005-08-12 13:31:29
    Temat: Re: "kontrasygnowanie" ustawy przez Prezydenta
    Od: "tatko" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jan Kowalski" <n...@m...com> napisał w wiadomości
    news:5f05d$42fbd334$3eb31bd9$14216@news.chello.pl...
    > Mało się nie udławiłem, jak przeczytałem, że studenci apelują do
    > Prezydenta o "kontrasygnowanie" ustawy.
    > http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_050811/p
    rawo/prawo_a_15.html

    nie rozumiem o co chodzi:

    "Kontrasygnata - dodatkowe podpisanie aktu prawnego (ustawy bądź
    rozporządzenia) przez drugą osobę, potwierdzające jego ważności i
    przenoszące pełną odpowiedzialność polityczną i prawną na podpisującego. W
    systemie rządów parlamentarno-gabinetowych oznacza najczęściej podpisanie
    aktu urzędowego wydanego przez głowę państwa przez premiera lub ministra
    odpowiedniego resortu. "

    Chodzi ci o to że, prezydent nie stosuje kontrasygnaty, czy że studenci nie
    powinni apelować o podpisanie ustawy?

    dodatkowo

    Niniejsza książka stanowi próbę przedstawienia prawnego znaczenia
    kontrasygnaty aktów urzędowych Prezydenta RP w Konstytucji Rzeczypospolitej
    Polskiej z 1997 r. Ustalenie tego znaczenia możliwe było w drodze
    przeprowadzenia analizy najistotniejszych elementów tej instytucji, jak i
    analizy powiązanych z nią instytucji oraz zasad. Poruszono więc kwestię
    wszystkich skutków, jakie wywiera złożenie kontrasygnaty na akcie urzędowym
    Prezydenta.