  • 1. Data: 2005-08-11 22:37:40
    Temat: "kontrasygnowanie" ustawy przez Prezydenta
    Od: "Jan Kowalski" <n...@m...com>

    Mało się nie udławiłem, jak przeczytałem, że studenci apelują do Prezydenta
    o "kontrasygnowanie" ustawy.
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_050811/p
    rawo/prawo_a_15.html

    --
    Tępmy e-analfabetyzm - http://www.bykom-stop.avx.pl/index.html

  • 2. Data: 2005-08-11 23:03:38
    Temat: Re: "kontrasygnowanie" ustawy przez Prezydenta
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Jan Kowalski napisał(a):
    > Mało się nie udławiłem, jak przeczytałem, że studenci apelują do Prezydenta
    > o "kontrasygnowanie" ustawy.
    > http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_050811/p
    rawo/prawo_a_15.html

    pozostaje mieć nadzieję, że nie mówił tego przyszły adwokat ;)

    KG

  • 3. Data: 2005-08-12 04:23:34
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kam napisał(a):

    rawo/prawo_a_15.html

    > pozostaje mieć nadzieję, że nie mówił tego przyszły adwokat ;)

    Niektórzy aktualni adwokaci/radcowie prawni powiedzieliby w ten sam
    sposób, ale ja raczej nie miałbym zaufania co do prawidłowości cytatu.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 4. Data: 2005-08-12 13:31:29
    Od: "tatko" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jan Kowalski" <n...@m...com> napisał w wiadomości
    > Mało się nie udławiłem, jak przeczytałem, że studenci apelują do
    > Prezydenta o "kontrasygnowanie" ustawy.
    > http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_050811/p
    rawo/prawo_a_15.html

    nie rozumiem o co chodzi:

    "Kontrasygnata - dodatkowe podpisanie aktu prawnego (ustawy bądź
    rozporządzenia) przez drugą osobę, potwierdzające jego ważności i
    przenoszące pełną odpowiedzialność polityczną i prawną na podpisującego. W
    systemie rządów parlamentarno-gabinetowych oznacza najczęściej podpisanie
    aktu urzędowego wydanego przez głowę państwa przez premiera lub ministra
    odpowiedniego resortu. "

    Chodzi ci o to że, prezydent nie stosuje kontrasygnaty, czy że studenci nie
    powinni apelować o podpisanie ustawy?

    dodatkowo

    Niniejsza książka stanowi próbę przedstawienia prawnego znaczenia
    kontrasygnaty aktów urzędowych Prezydenta RP w Konstytucji Rzeczypospolitej
    Polskiej z 1997 r. Ustalenie tego znaczenia możliwe było w drodze
    przeprowadzenia analizy najistotniejszych elementów tej instytucji, jak i
    analizy powiązanych z nią instytucji oraz zasad. Poruszono więc kwestię
    wszystkich skutków, jakie wywiera złożenie kontrasygnaty na akcie urzędowym
    Prezydenta.

  • 5. Data: 2005-08-12 20:45:04
    Od: "Jan Kowalski" <n...@m...com>

    --
    Użytkownik "tatko" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >

    > Chodzi ci o to że, prezydent nie stosuje kontrasygnaty, czy że studenci
    > nie powinni apelować o podpisanie ustawy?

    Chodzi o to, że Prezydent ustawę po prostu podpisuje.
    Kontrasygnata, to zupełnie co innego - dokonuje jej premier na akcie
    prezydenta (art. 144 ust. 2 Konstytucji)
    Z kolei ustawy się nie kontrasygnuje, bo tak stanowi art. 144 ust. 3 pkt 6
    Konstytucji.
    Takie rzeczy są oczywiste dla studentów I roku prawa, ale rozumiem, że
    działacze studenccy nie muszą nic wiedzieć, mogą wypisywac bzdury, bo
    wystarczy się znać i potem założyć jakąś Ordynacką albo Wiejską ...

    > Niniejsza książka ...

    Tak, tak, "Kontrasygnata aktów urzędowych Prezydenta RP" Anny Frankiewicz.
    całkiem udana praca doktorska a autorka sympatyczna.

    JK

  • 6. Data: 2005-08-12 21:18:15
    Od: poreba <d...@p...com>

    Johnson <j...@n...pl> niebacznie popelnil

    > Niektórzy aktualni adwokaci/radcowie prawni powiedzieliby w ten
    > sam sposób, ale ja raczej nie miałbym zaufania co do
    > prawidłowości cytatu.
    Sugerujesz, że w MID: <ddi8bs$k0k$1@nemesis.news.tpi.pl>
    bzdury nie mające potwierdzenia w rzeczywistości napisano? ;)))

    --
    pozdro
    poreba

  • 7. Data: 2005-08-12 21:41:59
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    poreba napisał(a):

    > Sugerujesz, że w MID: <ddi8bs$k0k$1@nemesis.news.tpi.pl>
    > bzdury nie mające potwierdzenia w rzeczywistości napisano? ;)))

    Twierdze tylko że nie mam zaufania do prasy.

  • 8. Data: 2005-08-13 08:03:08
    Od: MarcinS <s...@w...pl>

    Jan Kowalski napisał(a):

    naucz sie cytowac człecze

    --
    w adresie e-mail zamień wodę na tlen.

    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 9. Data: 2005-08-13 11:35:40
    Od: "Jan Kowalski" <n...@m...com>

    Użytkownik "MarcinS" <s...@w...pl> napisał w
    > naucz sie cytowac człecze

    Nie wiele masz do powiedzenia w temacie, więc zazwyczaj rozwadniasz wątki
    luźnymi uwagami, np. formalnymi.
    Ale dziękuję za połajankę, postaram się poprawić, choć niczego nie obiecuję.

    JK

  • 10. Data: 2005-08-13 12:53:13
    Od: MarcinS <s...@w...pl>

    Jan Kowalski napisał(a):
> [...]
    > luźnymi uwagami, np. formalnymi.
    > Ale dziękuję za połajankę, postaram się poprawić, choć niczego nie obiecuję.

    mam ustawione wycinanie sygnaturek,
    ty piszesz listy w calosci jako sygnaturka
    gdy probuje odpowiedziec, wycina mi cala tresc twego listu.

    nie chce mi sie bawic kopiowaniem i wklejaniem