  • Data: 2004-02-15 15:33:11
    Temat: Re: komorka i nauczyciel
    Od: "Roman G." <r...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> napisał(a):

    > Czy jeżeli jedna z metod zaleca kary cielesna, to
    > nauczyciel może je stosować?

    Nie, bo kontratyp karcenia małoletnich nie obejmuje nauczycieli.

    > O to chodzi?
    > "Dłużnik powinien wykonać zobowiązanie zgodnie z jego treścią i w
    > sposób odpowiadający jego celowi społeczno-gospodarczemu oraz zasadom
    > współżycia społecznego, a jeżeli istnieją w tym zakresie ustalone
    > zwyczaje -- także w sposób odpowiadający tym zwyczajom."

    Tak, o to chodzi. O sposób wykonania zobowiązania opieki nad cudzym dzieckiem.

    > Ale ta sprawa zupełnie inna. Jest wycieczka, jest czas wolny

    To nie jest czas wolny, a zorganizowane zajęcia pod opieką nauczycieli. Tak
    jak lekcja.

    > nie można przy każdym postawić nauczyciela, ani nie można wszystkich
    > zamknąć w jednym pomieszczeniu.

    Organizując dyskotekę, można nie pozwalać wychodzić z sali tanecznej, nie
    puszczać do pokojów, a do ubikacji tylko w pojedyńczo, w koniecznych
    przypadkach, polecając zaraz wrócić. Oczywiste jest, że w dzisiejszych
    czasach można podejrzewać, że młodzież rozpuszczona podczas dyskoteki po
    pokojach może palić, pić, albo i coś więcej. Nauczyciel, który tego nie
    przewidzi, to kiepski albo przedwojenny nauczyciel.
    Jak myślisz, czemu prokurator nie poszedł za tym tokiem rozumowania?

    > Nie, ja pytam co zrobić _w czasie_ tych chuligańskich wybryków.
    > Wyczekać pokornie do końca lekcji? Dzwonić na policję? Wyjść z klasy?

    Wyjść z klasy i wezwać pomoc. Potem niezwłocznie złożyć doniesienie na
    policję.