    From: "SS" <s...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: karta nauczyciela - kwalifikacje - uznanie za zbliżone
    Date: Mon, 18 Sep 2006 14:30:02 +0200

    Użytkownik <l...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:4e4e.000000b7.450e89ce@newsgate.onet.pl...

    > Dyrektor w roku szkolnym, w którym NIE MIAŁ zaakceeptowanego planu przez
    > organizatora (Gminę) dzieli wg. uznania etatami, zatrudnia jednego
    > nauczyciela
    > na cały etat, oraz uznaje jego kwalifikacje za zbliżone do wykonywania
    > zawodu
    > nauczyciela danego przediotu, nie roziwązuje z nim umowy o pracę do końca
    > czerwca, albowiem twierdzi, że nauczyciel ma wymagane kwalifikacje, co
    > więcej
    > zatrudnia go na podstawie mianowania.
    >
    > Przychodzi teraz nowy rok szkolny, wchodzi do szkoły nowy dyrektor, który
> [...]

    Z tego co się orientuję nie ma pojęcia kwalifikacji zbliżonych.
    Kiedyś dyrektor szkoły i chyba później Kurator mógl uznawać kwalifikacje ale
    TK orzekł, że takie uznawanie jest niezgodne z prawem. Ważne jest to co na
    dyplomie i albo się posiada kwalifikacje do nauczania danego przedmiotu,
    albo nie i nie ma uznaniowości.
    Poza tym mam wątpliwość: co to znaczy "Dyrektor w roku szkolnym, w którym
    NIE MIAŁ zaakceeptowanego planu przez
    organizatora (Gminę) ". Jeżeli "plan" to arkusz organizacyjny to jak szkoła
    mogła funkcjonować bez zatwierdzonego arkusza przez organ prowadzący i gdzie
    nadzór pedagogiczny - opiniowanie arkusza?