-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!usenet.blueworldhosting.c
om!feeder01.blueworldhosting.com!peer01.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-
media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.co
m!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrad
a.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.soc.prawo
Date: Wed, 18 Jun 2014 17:57:02 +0200
From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
Subject: Re: karne zlomowanie samochodu?
In-Reply-To: <lnq6ef$m5j$1@pippin.nask.net.pl>
Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1406181743580.1300@quad>
References: <Pine.WNT.4.64.1406091502400.2664@quad>
<5395ddaf$0$2142$65785112@news.neostrada.pl>
<Pine.WNT.4.64.1406111710520.1812@quad>
<lnotu0$3ki$1@cougar.axelspringer.pl>
<Pine.WNT.4.64.1406171832310.5428@quad> <lnq6ef$m5j$1@pippin.nask.net.pl>
X-X-Sender: moj@quad
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8BIT
User-Agent: Hamster/2.1.0.11
Lines: 43
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
X-Trace: 1403107357 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2242 83.15.167.123:61980
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3162
X-Received-Body-CRC: 3103789980
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:739517
[ ukryj nagłówki ]On Tue, 17 Jun 2014, t-1 wrote:
> No właśnie, co jest sensowniejsze?
To zależy od układu dróg i stosownie do tego układu powinno być
oznakowane. W uproszczeniu - "w mieście" istotne jest upchnięcie
pojazdów, które przez to że blokują poprzednie skrzyżowanie,
rozszerzają obszar działania przewężenia.
> Zredukujmy zachowania do dwóch skrajnych przypadków.
> Jazda tylko jednym drożnym pasem lub dwoma pasami na zakładkę 1 na 1 bez
> wyjątków
> Należało by odpowiedzieć na pytanie:
> Czy wynikowa przepustowość jest większa w pierwszym czy drugim przypadku.
> Podejrzewam, że pierwszy przypadek jest szybszy, jednak trudniejszy do
> akceptacji dla niektórych, gdy widać pusty pas prawie do końca.
Zgodzimy się, że ten pusty pas to jest pewna "pojemność szczytowa", która
może pochłonąć część pojazdów dążących do przewężenia.
Drugie, to sprawa że przecież GDZIEŚ te dwa pasy muszą się zejść, i można
się kłócić o to, czy ma znaczenie czy to jest 50 czy 150m, ale jest równie
oczywiste, że BEZ ZNACZENIA dla przepustosowości jest "schodzenie się"
wcześniej; ergo, od pewnej odległości jazda dwoma pasami nie ma żadnych
wad, a ma jedną zaletę (skrócenie odcinka na którym jest spowolnienie).
Największym wrogiem przepustowości jest konieczność nadmiernego hamowania,
i to nieważne czy jednego czy drugiego pasa. "Preferencja" jednego
pasa do tego prowadzi.
> Należy więc stworzyć warunki, aby oba pasy zapełniały się równo przez
> nakaz i egzekwowanie jazdy na zakładkę.
> W naturalny sposób znikną wtedy ryzykanci traktowani przez resztę jako
> wciskający się cwaniacy.
Jakoś tak :D
Dlatego ZAWSZE podkreślam, że przyczyną są PRZEPISY.
Preferencja "dwupasowej" jazdy skutkowałaby taką właśnie jazdą, bonus
dla "swojego pasa" skutkuje usiłowaniem jazdy pasem preferowanym.
Jakby wprowadzić przepis, że ten drugi pas ma pierwszenstwo, "wszyscy"
(z wyjątkami) jechaliby tym pasem "z zygzakiem" :)
Tłuczenie jaka to "jazda na zakładkę" jest fajna ma równie dobry sens,
jak tłuczenie, że fajnie jest płacić podatki, "bo trzeba".
pzdr, Gotfryd
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Sztuka Edukacji wer. 6462 - dodałem roz. z propozycją nowej ordynacji wyborczej
- Nordstrim
- obostrzenia
- ilość węzłów sanitarnych w biurowcu
- Korekta prognozy
- ROBERT GWIAZDOWSKI: PO CO NAM ZWIĄZKI PARTNERSKIE?
- Czy można orzekać po pijaku?
- reparacje
- ustawienie przetargu
- Przeszukiwanie baz i netu
- Mini Netykieta polskich grup dyskusyjnych
- Re: Jak wypełnić polecenie francuskiego sądu blokowania niektórych zapytań DNS? Blokując Francję
- Re: Powtórne wezwanie na PO-komisję uzdrowi Ziobrę już w 10 dni
- Re: Jak wypełnić polecenie francuskiego sądu blokowania niektórych zapytań DNS? Blokując Francję
- Re: Jak Sejm się przygotował na M. Wosia na PO-komisji rewizją/przeszukaniem w hotelu sejmowym
Najnowsze wątki
- 2024-07-08 Re: Sztuka Edukacji wer. 6462 - dodałem roz. z propozycją nowej ordynacji wyborczej
- 2024-07-06 Nordstrim
- 2024-07-06 obostrzenia
- 2024-07-05 ilość węzłów sanitarnych w biurowcu
- 2024-07-04 Korekta prognozy
- 2024-07-04 ROBERT GWIAZDOWSKI: PO CO NAM ZWIĄZKI PARTNERSKIE?
- 2024-07-03 Czy można orzekać po pijaku?
- 2024-07-02 reparacje
- 2024-07-02 ustawienie przetargu
- 2024-07-02 Przeszukiwanie baz i netu
- 2024-07-01 Mini Netykieta polskich grup dyskusyjnych
- 2024-07-01 Re: Jak wypełnić polecenie francuskiego sądu blokowania niektórych zapytań DNS? Blokując Francję
- 2024-07-01 Re: Powtórne wezwanie na PO-komisję uzdrowi Ziobrę już w 10 dni
- 2024-06-30 Re: Jak wypełnić polecenie francuskiego sądu blokowania niektórych zapytań DNS? Blokując Francję
- 2024-06-28 Re: Jak Sejm się przygotował na M. Wosia na PO-komisji rewizją/przeszukaniem w hotelu sejmowym