eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawokarne zlomowanie samochodu?Re: karne zlomowanie samochodu?
  • Data: 2014-06-18 17:57:02
    Temat: Re: karne zlomowanie samochodu?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Tue, 17 Jun 2014, t-1 wrote:

    > No właśnie, co jest sensowniejsze?

    To zależy od układu dróg i stosownie do tego układu powinno być
    oznakowane. W uproszczeniu - "w mieście" istotne jest upchnięcie
    pojazdów, które przez to że blokują poprzednie skrzyżowanie,
    rozszerzają obszar działania przewężenia.

    > Zredukujmy zachowania do dwóch skrajnych przypadków.
    > Jazda tylko jednym drożnym pasem lub dwoma pasami na zakładkę 1 na 1 bez
    > wyjątków
    > Należało by odpowiedzieć na pytanie:
    > Czy wynikowa przepustowość jest większa w pierwszym czy drugim przypadku.
    > Podejrzewam, że pierwszy przypadek jest szybszy, jednak trudniejszy do
    > akceptacji dla niektórych, gdy widać pusty pas prawie do końca.

    Zgodzimy się, że ten pusty pas to jest pewna "pojemność szczytowa", która
    może pochłonąć część pojazdów dążących do przewężenia.
    Drugie, to sprawa że przecież GDZIEŚ te dwa pasy muszą się zejść, i można
    się kłócić o to, czy ma znaczenie czy to jest 50 czy 150m, ale jest równie
    oczywiste, że BEZ ZNACZENIA dla przepustosowości jest "schodzenie się"
    wcześniej; ergo, od pewnej odległości jazda dwoma pasami nie ma żadnych
    wad, a ma jedną zaletę (skrócenie odcinka na którym jest spowolnienie).
    Największym wrogiem przepustowości jest konieczność nadmiernego hamowania,
    i to nieważne czy jednego czy drugiego pasa. "Preferencja" jednego
    pasa do tego prowadzi.

    > Należy więc stworzyć warunki, aby oba pasy zapełniały się równo przez
    > nakaz i egzekwowanie jazdy na zakładkę.
    > W naturalny sposób znikną wtedy ryzykanci traktowani przez resztę jako
    > wciskający się cwaniacy.

    Jakoś tak :D
    Dlatego ZAWSZE podkreślam, że przyczyną są PRZEPISY.
    Preferencja "dwupasowej" jazdy skutkowałaby taką właśnie jazdą, bonus
    dla "swojego pasa" skutkuje usiłowaniem jazdy pasem preferowanym.
    Jakby wprowadzić przepis, że ten drugi pas ma pierwszenstwo, "wszyscy"
    (z wyjątkami) jechaliby tym pasem "z zygzakiem" :)
    Tłuczenie jaka to "jazda na zakładkę" jest fajna ma równie dobry sens,
    jak tłuczenie, że fajnie jest płacić podatki, "bo trzeba".

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1