    From: "Qwax" <...@...Q>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "kara" śmierci
    Date: Mon, 16 Dec 2002 13:50:42 +0100

    > Poszukaj sobie sam? To nie jest odpowiedz :(((.

    Nie jest!!!

    > Tak mogę odpowiadać na każdy post.

    Możesz -

    zlituję się nad tobą: http://www.pik-net.pl/bib-cgi/biblia

    masz cytat:

    I. Ks.Wyjścia: 21:24

    (22) Gdyby mężczyźni bijąc się uderzyli kobietę brzemienną powodując
    poronienie, ale bez jakiejkolwiek szkody, to winny zostanie ukarany
    grzywną, jaką na nich nałoży mąż tej kobiety, i wypłaci ją za
    pośrednictwem sędziów polubownych. (23) Jeżeli zaś ona poniesie jakąś
    szkodę, wówczas on odda życie za życie, (24) oko za oko, ząb za ząb,
    rękę za rękę, nogę za nogę, (25) oparzenie za oparzenie, ranę za ranę,
    siniec za siniec.

    II Ks.Kapłańska 24:20

    Potem powiesz Izraelitom: Ktokolwiek przeklina Boga swego, będzie za
    to odpowiadał. (16) Ktokolwiek bluźni imieniu Pana, będzie ukarany
    śmiercią. Cała społeczność ukamienuje go. Zarówno tubylec, jak i
    przybysz będzie ukarany śmiercią za bluźnierstwo przeciwko Imieniu.
    (17) Ktokolwiek zabije człowieka, będzie ukarany śmiercią. (18)
    Ktokolwiek zabije zwierzę, będzie obowiązany do zwrotu: zwierzę za
    zwierzę. (19) Ktokolwiek skaleczy bliźniego, będzie ukarany w taki
    sposób, w jaki zawinił. (20) Złamanie za złamanie, oko za oko, ząb za
    ząb. W jaki sposób ktoś okaleczył bliźniego, w taki sposób będzie
    okaleczony. (21) Kto zabije zwierzę, będzie obowiązany do zwrotu. Kto
    zabije człowieka, będzie ukarany śmiercią. (22) Jednakowo będziecie
    sądzić i przybyszów, i tubylców, bo Ja jestem Pan, Bóg wasz!

    (jak widzisz tu Bóg był bardziej "wściekły" - nie lubi gdy Go ktoś
    przeklina - jakież to ludzkie!!!)

    III Ks.Powt.Prawa 19:18-21

    Jeśli ci sędziowie, zbadawszy sprawę dokładnie, dowiodą fałszu
    świadkowi - jeżeli świadek taki fałszywie oskarżył brata swego - (19)
    uczyńcie mu, jak on zamierzał uczynić swemu bratu. Usuniesz zło
    spośród ciebie, (20) a reszta słysząc to, ulęknie się i nie uczyni
    więcej nic takiego pośród siebie. (21) Twe oko nie będzie miało
    litości. Życie za życie, oko za oko, ząb za ząb, ręka za rękę, noga za
    nogę.

    Co do Kodeksu Hammurabiego to nie mam książki (20zł na razie mnie nie
    stać) a jedyne tłumaczenie w internecie które znalazłem to

    http://www.lo5.ids.bielsko.pl/tematyczne/historia/ci
    ekaw.htm#ham

    cyt. "-Jeśli mąż wybije wolno urodzonemu oko, wybije mu się jego
    oko; -Jeśli budowniczy, zbudowawszy mężowi dom, ponieważ swego dzieła
    nie umocnił (i) ponieważ dom, który zbudował, zapadł się, stanie się
    powodem śmierci właściciela domu, będzie ten budowniczy zabity."

    Zadowolony???

    Widzisz różnicę!!

    Pozdrawiam
    Qwax