  • Data: 2013-06-05 19:09:25
    Temat: Re: ...jeszcze o "niedziałaniu prawa wstecz"
    Od: t...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 5 czerwca 2013 08:19:04 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
    > Clou problemu jest w tym, czy petent faktycznie zostal "pouczony" o
    > nieprzyslugujacym prawie do tego, co otrzymuje.

    To jak lepiej? Poniewaz z tego co piszesz to juz nie takie oczywiste czy lepiej ze
    zostal pouczony czy nie?

    > Czyli czy pod czyms
    > takim sie podpisal. Srednio w to wierze, bo nie wiem jakby to mialo
    > wygladac - urzednik wyplaca swiadczenie, wiedzac ze jest nienalezne, i
    > jeszcze kaze podpisywac petentowi oswiadczenie, ze wie, ze swiadczenie
    > jest nienalezne. Dziwne.

    Informuje, ze pouczono ustnie petenta wtedy (rok-poltora roku temu), ze mu sie nalezy
    wyrownanie za nieplacenie swiadczenia przez kilka poprzedzajacych miesiecy.
    Niczego nikt NIE podpisywal!
    Teraz natomiast urzad klamie, ze pouczal wtedy o czyms odwrotnym.

    > Natomiast jesli petent nie wiedzial, ze swiadczenie jest nienalezne,

    w kazdym razie ten petent sie mocno zdziwil kiedy urzednik _wtedy_ pouczyl, ze mu sie
    nalezy wyrownanie i "Z AUTOMATU" przelal na konto petenta

    > maja zastosowanie przepisy dotyczace bezpodstawnego wzbogacenia, ktore
    > okreslaja tez kiedy zwrot swiadczenia jest mozliwy, a kiedy nie.

    Aha, to nie takie wiec pewne czy lepiej zeby nie wiedzial w momencie wyplacania czy
    mu sie te pieniadze naleza?

    > Szczegoly w kc.

    Tak, ale BARDZO prosze podac cos dokladniejszego...