  • Data: 2013-06-05 22:03:05
    Temat: Re: ...jeszcze o "niedziałaniu prawa wstecz"
    Od: rmrmg <i...@s...atu.re> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 05 Jun 2013 10:09:25 -0700, tttrrraaaiiinnn napisał(a):

    > Niczego nikt NIE podpisywal!

    Ja bym w takiej sytuacji na zdanie "pobrał nienależne pieniądze pomimo
    pouczenia o nieprzysługującym doń prawu" napisałbym, że
    1. nie "pobrał" ale "otrzymał". Nie mam mocy faktycznej ani prawnej do
    rozporządzaniem pieniędzmi urzędu
    2. jeśli pieniądze były nienależne to jakim prawem urząd mi je wypłacał?

    co więcej urzędnik który dał komuś, sam z siebie, nienależne pieniądze
    raczej dopuścił się jakiegoś przestępstwa więc można urząd spytać czy
    odpowiednia sprawa karna już się przeciw temu urzędnikowi toczy (bo,
    zdaje się, urzędniczy mają obowiązek informować o takich rzeczach)