  • Data: 2003-11-19 17:20:27
    Temat: Re: jak sie powolac
    Od: Kaizen <x...@c...sz> szukaj wiadomości tego autora

    Pięknego dnia Wed, 19 Nov 2003 16:30:12 +0100, "RW" <k...@i...pl>
    zakodował:

    >Nie dosc ze ZUS chce mnie obarczyc wina jakiegos swojego urzedasa to jeszcze
    >chce na mnie przy tym zarobic.

    Dz.U.1982.40.267 (U) Zaopatrzenie emerytalne pracowników i ich rodzin.
    DZIAŁ VI Postępowanie w sprawach świadczeń i wypłata świadczeń.
    Rozdział 4 Zwrot nienależnych świadczeń, potrącenia i egzekucja ze
    świadczeń.
    Art. 106. 1. Osoba, która pobrała nienależne jej świadczenia, jest
    obowiązana do ich zwrotu.
    2. Za kwoty nienależnie pobranych świadczeń w rozumieniu ust. 1 uważa
    się:
    1) świadczenia wypłacone mimo zaistnienia okoliczności powodujących
    ustanie lub zawieszenie prawa do świadczeń albo wstrzymanie wypłaty
    świadczeń w całości lub w części, jeżeli osoba pobierająca świadczenia
    była pouczona o braku prawa do ich pobierania,
    2) świadczenia przyznane lub wypłacone na podstawie nieprawdziwych
    zeznań lub dokumentów albo w innych wypadkach świadomego wprowadzenia
    w błąd przez osobę pobierającą świadczenia.
    3. Nie można żądać zwrotu kwot nienależnie pobranych świadczeń za
    okres dłuższy niż 12 miesięcy, jeżeli osoba pobierająca świadczenia
    zawiadomiła organ rentowy o zajściu okoliczności powodujących ustanie
    lub zawieszenie prawa do świadczeń albo wstrzymanie wypłaty świadczeń,
    a mimo to świadczenia były jej nadal wypłacane, w pozostałych zaś
    wypadkach - za okres dłuższy niż 3 lata.
    4. Organ rentowy może odstąpić od żądania zwrotu kwot nienależnie
    pobranych świadczeń w całości lub w części, jeżeli zachodzą
    szczególnie uzasadnione okoliczności.

    >Jestes chyba ostatnia osoba w Polsce, ktora zdaje sie miec pozytywna opinie
    >o ZUS-ie. Chyba jestes jeszcze mlody i nie zaznales problemow jakie ludziom
    >tworza.

    Nie wypowiadałem żadnej opinii o ZUSie. Nie zmienia to faktu, że ta
    instytucja rozporządza naszymi pieniędzmi. A przyczyną złych opinii
    jest głównie to, że źle nimi dysponuje - więc nie widzę powodów, żebym
    pomagał komukolwiek trwonić nasze środki.

    A moja wypowiedź z punktu prawnego jest taka sama jak wypowiedź
    ustawodawcy. Więc jeżeli jest głupia, to wybrałeś sobie głupiego
    ustawodawcę:
    KC
    Art. 405. Kto bez podstawy prawnej uzyskał korzyść majątkową kosztem
    innej osoby, obowiązany jest do wydania korzyści w naturze, a gdyby to
    nie było możliwe, do zwrotu jej wartości.

    Do tego dochodzi zasada współżycia społecznego - może to Ci po może
    (ale mam nadzieję, że nie).
    Jeżeli jednak nie udowodnisz, że nie wiedziałeś, że wyliczenia są
    błędne - marne IMVHO szanse. Jeżeli błąd w wyliczeniach wynikał z
    błędnych danych przedstawionych przez Ciebie - też IMVHO marne szanse.

    Ale musiałbyś napisać dokładniej na czym polegała pomyłka i skąd mogła
    się wziąć (jeżeli interesuje Cię zdanie osoby dającej głupie, z
    prawnego punktu widzenia, odpowiedzi).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775