  • Data: 2003-11-21 16:42:49
    Temat: Re: jak sie powolac
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:j88nrvo6vbi1hvj50motbl8jsjhtatmcno@4ax.com...
    > Pięknego dnia Wed, 19 Nov 2003 16:30:12 +0100, "RW" <k...@i...pl>
    > Art. 405. Kto bez podstawy prawnej uzyskał korzyść majątkową kosztem
    > innej osoby, obowiązany jest do wydania korzyści w naturze, a gdyby to
    > nie było możliwe, do zwrotu jej wartości.
    >
    > Do tego dochodzi zasada współżycia społecznego - może to Ci po może
    > (ale mam nadzieję, że nie).

    Zasad_Y_, bo jest ich wiele. I nie wiem w jakim kontekscie sie na nie tutaj
    powołujesz, bo moim zadaniem działałyby tu na korzyść RW. Jesli oczywiście
    to co pisze jest dokładnym przedstawieniem stanu faktycznego.

    No i gdzie ten przepis, który wyłącza stosowanie art. 409 kc?

    > Jeżeli jednak nie udowodnisz, że nie wiedziałeś, że wyliczenia są
    > błędne - marne IMVHO szanse.

    He he - w jaki sposób sobie wyobrażasz _udowadnianie_ swojej niewiedzy?!? Ha
    ha ha - sorry, ale nieźle mnie robawiłeś. Zazwyczaj mądrze piszesz, ale tu
    troche Cie intuicja zawiodła. Pomijając trudności dowodowe, to raczej na ZUS
    będzie spoczywał onus probandi. Czy nagle też w sprawach z ubezp. społ
    trzeba teraz udowadniać, że _nie jest się zobowiązanym_??? :-))))))))))

    Popatrz na to obiektywnie - ilu emerytów ma choć blade pojęcie o sposobie
    obliczania ich emerytury? Biora co im dają i tyle i trudno oczekiwac, że
    nagle zaczną ślęczeć nad słupkami w obawie, że ZUS się zjawi za pare lat i
    zarząda zwrotu częsci świadczenia, prawda? I tu własnie są te zas.wspoł.
    społ.

    > Jeżeli błąd w wyliczeniach wynikał z
    > błędnych danych przedstawionych przez Ciebie - też IMVHO marne szanse.

    No tu sie należy zgodzić. Ale nie ma podstaw, aby tak sądzić w tym, co RW
    napisał.

    > Ale musiałbyś napisać dokładniej na czym polegała pomyłka i skąd mogła
    > się wziąć (jeżeli interesuje Cię zdanie osoby dającej głupie, z
    > prawnego punktu widzenia, odpowiedzi).

    Amen. No i wciaż nie widzę żadnego przepisu, który by wyłączał 409.

    Depi.