    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dwie polisy na jedną rzecz
    Date: Thu, 11 Jun 2009 15:00:14 -0500

    Baloo wrote:
    > "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > No właśnie. Tu jest wymóg, a w zawieraniu umów cywilnoprawnych nie ma, a
    > ja uważam, że również powinien być, z czym Ty się nie zgadzasz.

    Nie.
    Ty twierdzisz, że agent miał cię obowiązek poinformować.
    I z tym sie nie zgadzam. Nie miał cię obowiązku poinformować.

    O zgadzaniu sie lub nie czy taki wymóg powinien być na niego nałożony do
    tej pory nie rozmawialiśmy.

    > Jak widać nie do końca bo w świetle prawa można złowić jelenia, który
    > nie ma świadomości, że podpisując drugą polisę ubezpieczeniową naraża
    > się tylko i wyłącznie na straty (składki wrzucone w błoto).

    Też nie prawda. Bo jedna polisa może w innym stopni pokrywać pewne
    rzeczy szczególne niż druga i razem się uzupełniać.

    > Wiesz, jak idę do lekarza, to nie ciągnę ze sobą drugiego medyka, żeby
    > potwierdził, czy aby ten pierwszy mnie nie okłamał i nie wziął kasy za
    > błędną diagnozę.

    Agent cię nie okłamał w żadnym stopniu.
    Nie odpowiedział ci na pytania których nie zadałeś.

    Idąc do TU też liczę na to, że spotkam tam fachowców, a
    > nie bandę nierzetelnych naciągaczy. Sam prowadzę biznes i brzydzi mnie
    > jak cholera ukrywanie niekorzystnych informacji przed klientami.

    A co on ukrył? Co najwyżej twoją niewiedzę.

    > Bzdurzysz i tyle. Gdyby chodziło o niańczenie, to UOKIK nie miałby racji
    > bytu, bo wszędzie słyszałbyś jedynie "radź sobie sam, jak się nie znasz,
    > to nie trzeba było kupować".

    Słusznie.

    > Ale przeciętny konsument nie ma obowiązku znać na pamięć kodeksu
    > cywilnego, nie rozumiesz tego?

    Obowiązku znać nie ma. Lepije żeby znał.
    To samo dotyczy przechodzenia przez jezdnię na czerownym świetle.
    Obowiązku znania prawa o ruchu drogowym też nie ma, ale mandat dostaniesz.

    > Nawet jeśli w umowie jest wzmianka, że sytuacje nie opisane w umowie
    > reguluje KC, to skąd taki przeciętny człowiek ma wiedzieć, O JAKIE
    > sytuacje chodzi? Gdyby miał ich świadomość, to mógłby się dopytać i
    > upewnić. Ale nie ma.

    Więc albo nie tą świadomość nabędzie, albo niech skorzysta z usług tych
    co taką świadomość mają.

    > To by nawet tłumaczyło, dlaczego takie informacje nie są jawne.
    > Doradcy też muszą przecież zarobić :>

    A co jest wg ciebie niejawne? Kodeks cywilny, ogólne warunki
    ubezpiecznia czy może coś jeszcze innego?