    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dwie polisy na jedną rzecz
    Date: Thu, 11 Jun 2009 13:15:49 -0500

    Baloo wrote:
    > "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > Tylko po co to robić? Ja nie oczekiwałem informacji, że jest to
    > dozwolone prawnie, tylko informacji, że nic z tego mieć nie będę.

    1. Nie jest to w jego interesie.
    2. Niekoniecznie jest to prawdą, że nic nie będziesz miał.

    Pewne kwoty są określone procentowo. Np. odszkodowanie za kradzież jest
    określone jako 10% sumy ubezpiecznia.
    I może okazać się, że te 10% nie pokrywa wartości szkody, wówczas resztę
    odszkodowania uzyskasz z drugiej polisy.

    > Jest
    > to jawne niedoinformowanie, zakrawające o oszustwo, ponieważ ja swoją
    > sytuację opisałem dokładnie i wyjaśniłem, dlaczego zależy mi na tym
    > drugim ubezpieczeniu.

    wez coś na uspokojenie. tylko tyle mogę ci doradzic

    > Oj przepraszam. Zapomniałem zupełnie, że Ty również byłeś z nami przy
    > tej rozmowie :>

    Nie. Raczej wiem, że na coś takiego by sobie nie pozwolił, bo byłby to
    nie prawda. Nie po to są szkoleni, żeby mówić nieprawdę, tylko, żeby nie
    mówić prawdy niewygodnej.

    > A poważnie - oczywiście, że powiedział. Co więcej - dał mi do
    > zrozumienia, że moja decyzja jest bardzo trafna, bo będę mieć z głowy
    > bank (on dostanie całą kasę z PZU), a jednocześnie otrzymam swoją całą
    > kasę na pokrycie zaistniałej szkody. Jakoś trudno odczytać te słowa na
    > opak.

    I to jest prawda.
    1. Bank dostanie całą kasę z PZU. - true
    Tylko, że "cała kasa" z PZU to nie będzie to co na polisie zostało
    określone jako górna suma ubezpieczenia, a znacznie mniej, bo
    proporcjonalnie do innych polis które masz.

    2. Otrzymasz całą kasę na pokrycie zaistniałej szkody. - true
    Ale z wszystkich polis łącznie.

    3. Będziesz miał bank z głowy - true
    To co nie pokryje polisa z PZU pokryje ta druga polisa, wiec z własnej
    kieszeni nie będziesz musiał nic dopłacać.

    Agent nie powiedział niczego co jest nieprawdą. natomiast z tych słów
    nie da się w żaden sposób wyciągnąć wniosku takiego jak napisałeś wyżej,
    że bank dostanie całość i ty dostaniesz całość.

    Takie coś chciałeś usłyszeć, wiec wydawało ci się, że usłyszałeś.